۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۹۵۶۵۵
جورج قرداحی:

مشکل عربستان با لبنان فراتر از من و به «حزب‌الله» مربوط می‌شود

مشکل عربستان با لبنان فراتر از من و به «حزب‌الله» مربوط می‌شود
جورج قرداحی وزیر اطلاع رسانی لبنان امروز در سخنانی گفت: مشکل عربستان سعودی با لبنان فراتر از من است و ریاض با حزب‌الله مشکل دارد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «جورج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان سخنانی را در خصوص بحران اخیر میان عربستان سعودی و لبنان مطرح کرد. وی گفت: مشکل عربستان با لبنان فراتر از من است.

بر اساس این گزارش، وزیر اطلاع رسانی لبنان افزود: مشکل عربستان با لبنان در واقع نشأت گرفته از مشکل سعودیها با حزب الله است. ریاض نسبت به نقش حزب الله در لبنان و منطقه موضع‌گیری دارد و بارها نیز خود این مسأله را صراحتاً اعلام کرده است.

وزیر اطلاع رسانی لبنان تصریح کرد: من برای اینکه پست خود را هرچه سریعتر ترک کنم، آماده هستم اما این کار زمانی انجام خواهد شد که به گشایش در روابط لبنان با کشورهای حاشیه خلیج فارس منجر شود.

چند روز پیش قرداحی گفته بود: من از هیچ تلاشی برای احیای روابط لبنان با کشورهای حاشیه خلیج فارس دریغ نمی کنم اما در عین حال نمی خواهم استعفایم مانند یک تیر هوایی بی فایده باشد.

وی افزود: نمی خواهم استعفایم به هیچ راه حلی منجر نشود. دغدغه من مردم لبنان هستند و نه پستی که در اختیار دارم. من شخصاً اصراری به بقاء در این پست ندارم. وی چند روز پیش گفته بود: من تصمیم ندارم از سمت خود استعفا دهم. هیچ تعلق خاطری به مناصب و پست‌های وزارتی ندارم اما از پست خود استعفا نخواهم داد.

وزیر اطلاع رسانی لبنان افزود: اخیراً با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفتگو کردم. در این دیدار هیچ بحثی پیرامون استعفای من از پست خود مطرح نشد. من قصد ندارم نخست وزیر و یا عربستان سعودی را که برایش احترام قائل هستم، به چالش بکشانم.

پیشتر «حسن فضل الله» نماینده حزب الله در پارلمان لبنان در سخنانی گفته بود: ما در حزب الله با فشارها به وزیر «جورج قرداحی» مخالف هستیم. قرداحی تنها عقیده خود را به صورت کاملاً واقع گرایانه بیان کرده است آن هم پیش از آنکه در کسوت وزیر فعالیت خود را آغاز کند.

این نماینده پارلمان لبنان افزود: تمام آنچه که قرداحی گفته است به دفاع از مظلومیت یک ملت مربوط می‌شود اما جنجال بسیار بزرگی علیه او به راه افتاد. سعودی‌ها همین گونه کشور خود را اداره می‌کنند. آنها اجازه نمی‌دهند هیچکس حرف بزند. آنها نمی‌توانند دیدگاه مخالف خود را قبول کنند.

این عضو حزب الله تصریح کرد: ما اجازه نمی‌دهیم کشورمان گروگان باج خواهی دیگران باشد. ما اجازه نمی‌دهیم دیگران از کشورمان باج خواهی کنند. وزیر قرداحی اشتباهی نکرده است. ما در کنار او می‌ایستیم. فشارهای زیادی علیه قرداحی اعمال می‌شود./۹۸۸/

منبع:العهد

ارسال نظرات