۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۶۹۵۶۵۷
امام جمعه موقت تهران:

مذاکره کنندگان به هیچ وجه از حقوق ملت ایران کوتاه نیایند

مذاکره کنندگان به هیچ وجه از حقوق ملت ایران کوتاه نیایند
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه دولت بسیجی و مردمی روی کار آمده، گفت: مذاکره کنندگان به هیچ وجه از حقوق ملت ایران کوتاه نیایند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله محسن مجتهد شبستری گفت: رهبر انقلاب در پیام تسلیت خود، آیت الله مجتهد شبستری را موفق ترین روحانی در خدمات اجتماعی توصیف کردند و ایشان دو دهه امام و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی را بر عهده داشت و از یاران شایسته امامین انقلاب بود.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در آستانه هفته بسیج قرار داریم، ابراز کرد: ضمن تقدیر و تشکر از مسؤولان بسیجی، امیدوارم آرمان امام خمینی(ره) تشکیل بسیج ۲۰ میلیون نفری در جامعه محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به پیام امام خمینی (ره) در 2 آذر 68 به بسیجیان، گفت: در این پیام امام راحل تفکر بسیجی را همان تحقق و دستیابی به اسلام ناب محمدی توصیف کرده است.

وی تفکر بسیجی را فراتر از یک نهاد و سازمان دانست و تصریح کرد: تفکر بسیجی سبب پیروزی در تمام عرصه ها می شود و  این اندیشه منحصر به سن، جنس، نهاد و مرز نمی شود.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه ابراز کرد: مسیر شهید سلیمانی، سید حسن نصرالله و امام خمینی(ره) و امام خامنه ای از تفکر بسیجی نشات می گیرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه رکن رکین بسیج مسؤولیت پذیری است، افزود: تفکر بسیجی با عمل جهادی و آتش به اختیار گره خورده است و اگر اندیشه بسیجی در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و اقتصادی وارد شود سبب پیشرفت و توسعه کشور خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون دولت بسیجی و مردمی روی کار آمده، بیان کرد: دولت سیزدهم با وجود مشکلات فراوان، امور جامعه را بر عهده گرفت، اما اکنون دولتمردان سرعت عمل در فعالیت ها، هم افزایی با قوای دیگر و پیگیری دستورات رهبر معظم انقلاب را در دستور کار خود قرار دادند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه اظهار کرد: دولت سیزدهم تأمین کالاهای اساسی، افزایش پول و اعتبار پول ملی، اصلاح ساختارهای اقتصادی کشو و تثبیت بازار سرمایه را در دستور کار خود قرار داده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به برگزاری مذاکرات هسته ای پیش رو گفت: از مذاکره کنندگان درخواست داریم که به هیچ وجه از حقوق ملت ایران کوتاه نیایند و به بهانه های کودکانه آژانس انرژی اتمی توجه نکرده و حق ملت ایران را در مذاکرات ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه اکنون تفکر بسیجی در قوه قضاییه نیز وجود دارد، ابراز داشت: اکنون شاهد تدبیر علوی در دولت و شمشیر علوی در قوه قضاییه هستیم و مجلس نیز همگام با دیگر قوا وارد میدان شده و تحقق قانون صیانت از خانواده و طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها ناشی از تفکر بسیجی نمایندگان است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه باید تفکر بسیجی در تمام ارکان نظام وجود داشته باشد، اظهار کرد: باید تمام مؤمنان تلاش کنند تا اینکه اندیشه و تفکر بسیجی در تمام ارکان نظام و نهادهای کشور نهادینه شود.

وی با بیان اینکه باید نهاد نماز جمعه نیز طبق تفکر بسیجی پیش برود، افزود: اگر نقد و تخطئه ای به نهاد نماز جمعه شده، تشکر می‌کنیم و از نقد و پیشنهادات تمام طلاب و دانشجویان به نهاد ائمه جمعه استقبال خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با نخبگان، بیان کرد: سخنان رهبر انقلاب خطاب به نخبگان، مسؤولان و عموم مردم ناشی از تفکر بسیجی ایشان بوده، از این رو اگر این اندیشه بسیجی در نخبگان به وجود آید، شاهد شکستن مرزهای علمی و پیشرفت های شگرف در دانش بومی خواهیم بود.

وی با اشاره به حکم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این پیام اصلاح ساختار فرهنگی، اصلاح سیاست گذاری در دانشگاه‌ها توصیه شده که حاصل تفکر بسیجی ایشان است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با بیان اینکه اکنون شاهد به بار نشستن تفکر شجره طیبه بسیج در محور مقاومت هستیم، افزود: امروز محور مقاومت در عراق، سوریه یمن و افغانستان امتداد پیدا کرده است و امروز شاهد پیروزی‌های پیاپی مجاهدان یمنی هستیم که این امر افول جنایتکاران قرن را نشان می دهد.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود، بر ضرورت مواسات و همدلی در جامعه تأکید کرد و گفت: ائمه اطهار نشانه مؤمنان را به خواندن نماز اول وقت و مواسات و کمک به یکدیگر هر چند اندک باشد، توصیف کردند.

وی با بیان اینکه کارگزاران جامعه نیز باید با تأسی از سیره انبیا و اولیای الهی به مواسات روی بیاورند، ابراز داشت: زمینه سازی و مقدمه سازی برای ظهور ولیعصر از طریق مواسات مؤمنان صورت می‌گیرد و هر چقدر دلهای مؤمنان به هم نزدیکتر شود، به تشکیل جامعه مهدوی  نزدیک تر خواهیم شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری با اشاره به اینکه جامعه با شرایط شیوع کرونا و مشکلات معیشتی مواجهه است، گفت: حوادث طبیعی همچون زلزله و سیل نیز در کشور اتفاق می‌افتد که باید تمام مؤمنان جامعه برای رقع موانع و مشکلات دیگران تلاش کنند.

وی ضمن همدردی با زلزله زدگان در استان هرمزگان و منطقه اندیکا، بیان کرد: از تمام مسؤولان و تمام مؤمنان درخواست داریم که از طریق مواسات و همدلی مشکلات این مناطق را برطرف کنند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
اصلاح طلبان خیال ملت رو راحت کردن با این اشکالات مسخره‌ای که به دولت میگیرن خیالمون راحت میشه که اینقدر چيزي پيدا نکردن به حرفهای بچه گانه روی آوردن
1
0