۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۹۵۶۶۸
امام جمعه ملبورن استرالیا:

معضل افراط ‌گرایی و تکفیری عامل بحران کشورهای اسلامی است

معضل افراط ‌گرایی و تکفیری عامل بحران کشورهای اسلامی است
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با تاکید به این که امروز جهان از معضل افراط ‌گرایی و تکفیری رنج  می برد، گفت: آنان عامل بحران کشورهای اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شیخ اشفاق وحیدی امام جمعه ملبورن استرالیا و اندیشمند سرشناس شیعه این کشور، هنگام سفر به ترکیه از مرکز اسلامی حضرت زینب سلام الله علیها در شهر استانبول بازدید و با دست اندرکاران این مجموعه دیدار و گفتگو کرد.

وی در سخنانی بر لزوم اقدامات هماهنگ کشورهای اسلامی برای خدمت به دین مبین اسلام تاکید کرد و گفت: امروز ملت‌ها در کنار مشکلات معیشتی و اقتصادی با چالش تروریسم و افراط گرایی مواجه اند که خطرات جدی برای جوامع بشری بویژه مسلمانان را به همراه داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی روابط دوجانبه، تعامل و تبادل نظر میان مذاهب اسلامی را لازم و ضروری دانست و بیان داشت: تمام رهبران کشورهای اسلامی با برداشتن گام‌های مشترک و منسجم، جلوی تفرقه‌افکنی و نفرت پراکنی ویرانگر در جوامع اسلامی را بگیرند.

این روحانی استرالیایی با بیان این که امروز عناصر تکفیری به نام اسلام و با ادعای اجرای شریعت به دنبال شعله ور کردن آتش تفرقه و اختلاف بین ملت های مسلمان در جهان هستند، افزود: متاسفانه امروز هیچ کشوری از افراط‌گرایی و عناصر تکفیری در امان نیست، به همین دلیل در این مقطع حساس باید به نسل جوان توجه کرده و آنان را نسبت به تهدیدها و زیان‌های ناشی از افراط گرایی و عناصر تکفیری آگاه و هوشیار سازیم.

وی با اشاره به این که در چنین فضایی آلوده باید رهبران سیاسی و مذهبی با یک رویکرد مشترک درپی دفاع از حقوق مردم باشند، اظهار داشت: مردم از معضل بیکاری و گرانی رنج می برند لذا وظیفه رهبران دینی این است که وظایف رهبران سیاسی را به آنان گوشزد کنند و به چاره اندیشی وادار نمایند.

گفتنی است، دست اندرکاران و رهبران مذهبی مرکز اسلامی زینبیه در استانبول نیز از حضور حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی قدردانی کرده، عزم خود را برای ترویج پیام های صلح آمیز دین مبین اسلام، سیره گوهر بار اهل بیت اطهار علیهم السلام، در تمام نقاط دنیا، تبادل نظر بین اندیشمندان مسلمان و رایزنی با علمای اسلام، اعلام کردند./988/

ارسال نظرات