۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۶۹۵۷۸۲
هنیه:

اقدام لندن علیه حماس، برای جرم‌انگاری مبارزه ملت فلسطین است

اقدام لندن علیه حماس، برای جرم‌انگاری مبارزه ملت فلسطین است
رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به اقدام لندن علیه این جنبش گفت که چنین تصمیمی بر تحرکات و مبارزات مردم فلسطین بی‌تأثیر است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به این تصمیم انگلیس گفت: «تصمیم پریتی پاتل، حمله‌ای جدید به مردم ما و حقوق آنها و یک اقدام محکوم و اسف‌بار است که بیانگر جانبداری [لندن] از رژیم صهیونیستی است».

خبرگزاری صفا به نقل از هنیه گزارش داد که این تصمیم وزیر انگلیسی، نشانگر تلاش‌های رژیم صهیونیستی برای جرم‌انگاری مبارزه ملت فلسطین است.

وی تأکید کرد که بهانه انگلیس در مورد نگرانی درباره جامعه یهودی در این کشور به عنوان انگیزه این تصمیم، دروغ است و چنین تصمیمی بر جنبش، مبارزات و مردم فلسطین، بی‌تأثیر است.

این مسئول حماس با بیان اینکه، این تصمیم، «ما را از دفاع از مردم و حقوق آنها با تمام ابزارهای مشروع و مقاومت همه‌جانبه برای آزادی، بازگشت [آوارگان] و استقلال بازنمی‌دارد خاطرنشان کرد، ایستادگی مردم فلسطین و حمایت آنان از نیروهای مبارز ملی‌گرا کافی است تا همه تصمیماتی را لغو کند که بر حقوق مسلم آنها از جمله حق مقاومت در برابر اشغالگری تأثیر می‌گذارد.

وی با تأکید بر اینکه مشروعیت حماس، برگرفته از ملت فلسطین و مبارزات ملی آنان و مردم جهان است، گفت: «این تصمیمات که دارای ماهیت سیاسی و انتخاباتی و در جانبداری از اسرائیل است، هیچ تأثیر و جایگاهی در مقابل مردم، آزادگان، نخبگان و گروه‌های حامی فلسطین نخواهد داشت».

هنیه خاطرنشان کرد، این تصمیمات نمی‌تواند مانع همدردی مردم انگلیس و به طور کلی جامعه غرب با آرمان فلسطین شود و چنین تصمیمی محکوم است.

رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه این تصمیم، در سالگرد بیانیه شوم بالفور اتخاذ شده است، تصریح کرد، انگلیس باید به خاطر این بیانیه از ملت فلسطین و مردم جهان عذرخواهی کرده و به جای، تجدید جانبداری از رژیم صهیونیستی، از حمایت این رژیم دست بردارد.

وی ضمن قدردانی از حمایتهای داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی از جنبش حماس و موضعگیری حمایتی از آن، گفت که «برای مقابله با این تصمیم، تحرکات گسترده‌ای آغاز کرده‌ایم... و تلاشها ادامه دارد تا برای سوء استفاده از آن، راه به روی رژیم صهیونیستی بسته شود».

قدردانی هنیه از نقش محوری ایران در حمایت از مقاومت

وی در ادامه به روابط حماس با کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: «ایران از مقاومت حمایت مالی، سیاسی، نظامی و تکنولوژیکی می‌کند و پشتیبان محکمی برای آن است».

هنیه ضمن قدردانی از نقش کلیدی و محوری ایران در حمایت از مقاومت، درباره ریاض نیز تصریح کرد: متأسفانه طی چند سال گذشته تغییری در سیاست عربستان در قبال حماس ایجاد شده که در برخی فلسطینی ها منعکس شده است.

این مسئول حماس خاطر نشان کرد، حکمهای عربستان علیه فلسطینی‌ها تکان‌دهنده و تعجب‌آور است، اما «ما امید خود را برای آزادی آنها از داخل زندانهای عربستان از دست نداده‌ایم».

وی درباره عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی نیز گفت: «عادی‌سازی، سراسر شَر و بدی است و هیچ سودی برای هیچ کشور عربی ندارد، بلکه نفوذی در سطوح سیاسی، امنیتی و نظامی در میان منطقه عربی است».

هنیه در پایان تأکید کرد که عادی‌سازی، و رژیم صهیونیستی، هیچ آینده‌ای در منطقه ندارند.

گفتنی است که «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس روز جمعه خبر داد که به دستور وی، هرگونه فعالیت گروه حماس در انگلیس را ممنوع کرده است./۹۸۸/

ارسال نظرات