۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۹۵۸۰۲
با سخنرانی وزیر جهاد کشاورزی؛

کنگره سرداران و ۶۷ شهید جهادگر کاشان و آران و بیدگل و نطنز برگزار می‌شود

کنگره سرداران و ۶۷ شهید جهادگر کاشان و آران و بیدگل و نطنز برگزار می‌شود
اصفهان - دبیر کنگره سرداران و ۶۷ شهید جهادگر کاشان و آران و بیدگل و نطنز گفت: نخستین کنگره سرداران و ۷۶ شهید جهادگر کاشان و آران و بیدگل و نطنز ۵ آذرماه برگزارمی شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، رضا مظلومی صبح امروز درگفت و گو با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهدای جهادگر، هدف از برگزاری کنگره تجلیل از مقام شامخ شهدای جهادگر، رزمندگان سنگر ساز بی سنگر منطقه فرهنگی کاشان و خانواده معظم شهدا دانست.

وی از آغاز فعالیت‌های کمیته‌های نه گانه کنگره خبرداد و افزود: برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر این کنگره کمیته‌های تشریفات، فرهنگی و تبلیغات، پشتیبانی، امنیت ایمنی و بهداشت، نمایشگاه، تولید محتوا، اجرایی، دیدار و دعوت از خانواده شهدا و کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی فعالیت خود را آغاز کرده است.

مظلومی افزود: نمایشگاهی از عکس و اسناد مهندسی رزمی جنگ، سنگر خاطرات رزمندگان جهادگر، انتشارویژه نامه، مصاحبه با سرداران جهادگر، رونمایی از لوح فشرده ۵۰ نسخه از نشریه هجرت و رونمایی از کتاب خاطرات شهدای جهادگر، برنامه‌ های جنبی این کنگره خواهد بود.

به گفته وی این کنگره با سخنرانی سید جواد ساداتی نژاد وزیرجهاد کشاورزی و حضور شخصت‌های کشوری، استانی، شهرستان و خانواده‌های معظم شهدای جهادگر و جهادگران شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز پنجشنبه هفته جاری ۵ آذرماه بعد از نماز مغرب و عشا در تالار علامه فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.

دبیرکنگره سرداران و ۶۷ شهید جهادگر کاشان و آران و بیدگل و نطنز تعداد شهدای جهادگر منطقه فرهنگی کاشان را ۶۷ شهید اعلام کرد و با اشاره به اینکه این تعداد شهدای جهادگرشهرستان کاشان از تعداد شهدای ۱۶ استان بیشتراست، یادآور شد: از ۶۷ شهید منطقه فرهنگی کاشان بزرگ، ۵۰ شهید از شهرستان کاشان، ۱۶ شهید از شهرستان کاشان و یک شهید از شهرستان نطنزاست.

مظلومی بقای ارزش‌های انقلاب اسلامی و عزت و اقتدار امروز کشور را مدیون رشادت شهدا، جانبازان و ایثارگران دانست و با تأکید بر اینکه منش شهدا باید در قالب این کنگره ترویج، تبلیغ و حفظ شود، افزود: مهمترین کاری که برای ماندگاری یاد و خاطره شهدا می‌توان انجام داد ثبت آثار و مستندات شهدا اعم از خاطرات، وصیت‌نامه، عکس و فیلم است که برای آیندگان و نسل‌های بعدی به عنوان میراث گران بها برجای خواهد ماند.

وی افزود: برگزاری یادواره‌ها و کنگره‌های شهداء در راستای پاسداشت مجاهدت‌ها، ایثار، از خود گذشتگی و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا است.

به گفته وی اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از سوی رسانه‌ ها از برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، خدمات رسانی در زمینه معرفی آثار و شخصیت شهداء بسیار مهم و ضروری است.

لازم به ذکر است، در ۸ سال دفاع مقدس ۷هزارجهادگراز کاشان به جبهه اعزام شدند و طی این مدت ۵۰ شهید و ۳۱۳ جانباز تقدیم انقلاب و نظام و اسلام کردند که دربین آن‌ها یک روحانی جهاد گر شهید «شهید حجت الاسلام رضا زاد» و ۱۱ سردار شهید بودند./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات