۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۶۹۵۸۰۵
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

دغدغه اصلی مسؤولان بازسازی مناطق زلزله‌زده و اسکان مردم باشد

دغدغه اصلی مسؤولان بازسازی مناطق زلزله‌زده و اسکان مردم باشد
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: باید دغدغه اصلی مسؤولان بخش‌های مختلف استان اتمام سریع‌تر بازسازی مناطق زلزله‌زده و اسکان مردم این مناطق باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در آیین تحویل ۱۴۳ واحد مسکونی و اهدای 800 قلم لوازم‌خانگی به زلزله‌زدگان استان که به‌صورت ویدئوکنفرانسی با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور برگزار شد، از تلاش‌ها و اقدامات مسؤولان استانی درزمینهٔ بازسازی مناطق زلزله‌زده قدردانی کرد.

وی افزود: به‌رغم تأخیر در پرداخت اعتبارات از سوی دولت برای بازسازی مناطق زلزله‌زده؛ اما کار در استان رها نشد و از محل اعتبارات استانی ساخت منازل مسکونی مناطق زلزله‌زده در دستور کار قرار گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: اکنون دغدغه اصلی استان اتمام هرچه سریع‌تر بازسازی مناطق زلزله‌زده و اسکان مردم این مناطق است.

محمد پاکمهر، نماینده مردم پنج شهرستان استان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار کرد: اینکه بعضی از مسئولان ملی در برخی از مناطق زلزله‌زده در کشور حضور دارند موجب تغییر نگاه مردم آسیب‌دیده می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید تفاوتی بین خدمت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده در کشور وجود داشته باشد؛ چراکه این موضوع عین بی‌عدالتی است، افزود: باید سرعت روند بازسازی و نوسازی مناطق زلزله‌زده استان شتاب بگیرد.

پاکمهر تصریح کرد: از مسئولان ملی انتظار داریم نسبت به تسریع در تصویب و اجرای مصوبات و پرداخت تسهیلات و امکانات به مناطق زلزله‌زده خراسان شمالی توجه ویژه داشته باشند.

محمد وحیدی، نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، اظهار کرد: از اینکه تاکنون تنها یک مسئول ملی در مناطق زلزله‌زده استان حضور یافته، گلایه‌مند هستیم.

وی با تأکید بر اینکه بازسازی و ساخت مدارس در مناطق زلزله‌زده باید در اولویت باشد، افزود: همچنین لازم است سهم روستاهای خراسان شمالی در ساخت واحدهای مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن به‌خوبی دیده شود.

غلامرضا هوائی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست، اظهار کرد: مجموعه مدیریت بحران استان در ساعات اولیه وقوع زلزله در مناطق زلزله‌زده حضور یافتند و مدیریت استان با جدیت، از سطح ملی پیگیری تصویب مصوبات برای بازسازی مناطق زلزله‌زده در هیئت دولت را در دستور کار قرار داد.

وی افزود: در بحث زلزله یکی از عوامل مهم برای کاهش آسیب‌ها و تلفات جانی، مقاوم‌سازی منازل مسکونی است که باید در قالب یک طرح ملی جهادی بحث مقاوم‌سازی مناطق روستایی در سطح کشور در دستور کار قرار بگیرد./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات