۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۶۹۵۸۹۷

روسیه بالغ بر ۱۰۰ هزار نظامی در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است

روسیه  بالغ بر ۱۰۰ هزار نظامی در نزدیکی مرز اوکراین مستقر کرده است
نشریه بلومبرگ در گزارشی مدعی شد که ایالات متحده اطلاعات طبقه بندی شده شامل نقشه ادعایی گسترش نظامیان روسیه و ذخایر مهمات در نزدیک مرزهای اوکراین را با اروپایی ها به اشتراک گذاشته است.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از جام جم آنلاین،  نشریه «بلومبرگ» در گزارشی مدعی شد که مقامات آمریکایی اطلاعاتی را در اختیار متحدان اروپایی خود گذاشته‌اند که شامل نقشه‌هایی است مبنی بر آنچه گفته می‌شود تجمع نظامیان روسیه در نزدیکی مرز‌های اوکراین است.

گزارش مذبور همچنین در ادامه مدعی می‌شود که اطلاعات ارسال شده همچنین مکان ذخایر مهماتی را نشان می‌دهد که ظاهراً قرار است به عنوان بخشی از «فشار سریع و گسترده به اوکراین از چندین مکان در صورتی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تصمیم به حمله داشته باشد، استفاده شود».

طبق ادعای این گزارش، در یک سناریوی ترسیم شده در این رابطه توسط آمریکایی‌ها و به ادعای آنها، نیرو‌های روسی تلاش می‌کنند از طریق شبه جزیره کریمه، مرز روسیه و همچنین از طریق بلاروس که در حال حاضر در بحبوحه بحران مهاجران با لهستان است، وارد اوکراین شوند.

همین سناریو در ادامه ادعا می‌کند که روسیه «حدود ۱۰۰ گردان تاکتیکی» که بالغ بر ۱۰۰ هزار نظامی است را مستقر کرده است.

گزارش مذبور سپس به نقل از دو نفر که مدعی شده‌اند مسکو به ده‌ها هزار نیروی ذخیره نیز فراخوان صادر کرده است، می‌نویسد: حدود نیمی از این گردان‌های تاکتیکی از قبل در موقعیت قرار دارند و هرگونه تهاجم با پشتیبانی هوایی حمایت خواهد شد.

همچنین در این گزارش به ادعا‌های غیرمستندی مبنی بر اینکه روسیه درگیر یک کارزار اطلاعات نادرست علیه اوکراین است نیز اشاره شده است.

گزارش مذبور آخرین مورد از یک سری اتهامات علیه روسیه است که بار‌ها هرگونه ادعایی مبنی بر برنامه‌ریزی برای تهاجم به اوکراین را رد کرده است.

پیشتر و در همین رابطه «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین این دست اتهامات را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود که «این هیجان و تشنج به طور مصنوعی ایجاد می‌شود».

وی همچنین گفته بود: کسانی که نیرو‌های مسلح خود را به خارج از کشور می‌آورند، اکنون ما را به برخی فعالیت‌های نظامی غیرمعمول در قلمرو خودمان متهم می‌کنند.

پسکوف همچنین دیروز گفت که ناتو باید فرستادن تسلیحات به اوکراین را متوقف کرده و به تحریکات در نزدیکی مرز‌های روسیه پایان دهد.

کاخ کرملین روز گذشته و در همین رابطه طی هشداری شدیداللحن اعلام کرده بود که تلاش‌ها در زمینه حل بحران اوکراین از طریق توسل به زور، عواقب جدی در پی خواهد داشت.

ارسال نظرات