۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۶۹۵۹۲۱
بنیاد فلسطین در پاکستان:

انگلیس شریک جرم تروریسم و جنایات اسرائیل است

انگلیس شریک جرم تروریسم و جنایات اسرائیل است
صابر ابو مریم با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: تروریستی خواندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس چیزی جز اقدام شرم آور انگلیس برای سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم اشغالگر قدس نیست.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، صابر ابو مریم دبیرکل بنیاد حمایت از فلسطین در پاکستان، اقدام دولت انگلیس در قراردادن جنبش مقاومت حماس در فهرست سازمان‌های به اصطلاح تروریستی را محکوم کرد و گفت: لندن مسبب اصلی تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و شریک جرم آنان در جنایات علیه ملت مظلوم فلسطین است.

«صابر ابو مریم» روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در اختیار دفتر ایرنا در اسلام‌آباد قرار گرفت، اعلام کرد: تروریستی خواندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» چیزی جز اقدام شرم آور بریتانیا برای سرپوش گذاشتن بر جنایات رژیم اشغالگر قدس نیست.

وی افزود: انگلیس در قتل عام مردم فلسطین به دست اسرائیل، تداوم اشغال سرزمین‌های فلسطینی و کمک به تحکیم نظام جعلی رژیم صهیونیستی نقش مستقیم دارد و شریک جرم صهیونیست‌ها در تمامی این جنایات محسوب می‌شود.

صابر ابو مریم تاکید کرد: حماس قلب تپنده تمامی گروه‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و موجب افتخار جهان اسلام است و با چنین اقداماتی نه تنها از محبوبیت حماس کاسته نمی‌شود بلکه خوی تروریست پروری انگلیسی‌ها و نقش آنان در تشکیل رژیم جعلی اسرائیل برجسته‌تر می‌شود.

وی گفت: اعلامیه بالفور اولین اقدام تروریستی است که بریتانیا علیه ملت بی‌دفاع فلسطین مرتکب شد و امروز لندن با تروریست خواندن حماس، مهر تاییدی بر رویکرد تروریستی خود نهاد.

صابر ابو مریم افزود: مردم پاکستان حامی قوی فلسطین و جنبش مقاومت حماس هستند و معتقدند، آنانی که رزمندگان اسلام و جنبش‌های مردمی را تروریست قلمداد می‌کنند، در حقیقت خود تروریست هستند.

منابع خبری انگلیس هفته گذشته به نقل از پریتی پتل وزیر کشور انگلیس گزارش دادند که فعالیت جنبش حماس در این کشور بر اساس قانون «مبارزه با تروریسم» منع خواهد شد و براین اساس، هر کسی که از حماس حمایت کند، پرچم آن را برافراشته یا جلساتی برای این سازمان ترتیب دهد، قانون انگلیس را نقض کرده است.

به نوشته روزنامه تایمز، وزیر کشور انگلیس گفت که تعلق داشتن به حماس، ابراز همراهی با آن، کمک به ترتیب جلسات یا نمایش پرچم‌های آنان در ملاء عام ۱۰ سال مجازات حبس خواهد داشت.

در واکنش به این تصمیم، جنبش حماس با انتشار بیانیه‌ای تروریستی خواندن خود را محکوم کرد و خواهان محکومیت این تصمیم انگلیس شد و آن را تداوم تعدی علیه ملت فلسطین و حقوق ثابت آن‌ها دانست که از بیش از یکصد سال پیش آغاز شد.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران نیز جمعه گذشته تصمیم انگلیس برای تروریستی خواندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را محکوم کرد./۹۸۸/

ارسال نظرات