۰۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۹۵۹۷۲
معاون پارلمانی رییس جمهور:

خوشبختانه بسیج در همه عرصه ها پیشگام است

خوشبختانه بسیج در همه عرصه ها پیشگام است
حسینی با اشاره به فعالیت بسیج در بحث آزادسازی زندانیان، گفت: بسیج در همه عرصه‌ها پیشگام است و این اقدام بسیج برای آزادی زندانیان کار بسیار ارزشمندی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مراسم آزادی زندانیان معسر که به مناسبت هفته بسیج و به همت بسیج حقوقدانان برگزار شد، گفت: این حرکتی که امروز برای آزادی زندانیانی که به دلیل نداشتن توان مالی در زندان هستند، انجام شده باید ادامه داشته باشد و باید از همه خیرین و همه عزیزانی که اهل فضل، جود و سخاوت هستند و در این نهضت خیریه شرکت کردند و همچنین از عزیزان در بسیج حقوقدانان که زمینه ساز این کار خیر شدند تشکر و تقدیر کنیم.

وی ادامه داد: گفته شده که امروز بیش از دو هزار نفر از زندانیان آزاد می شوند که این کار بسیار خوب و مومنانه ای است و انشاالله این حرکت ادامه داشته باشد. پیامبر اکرم صلوات الله علیه فرموده‌اند کسی که راهنمایی به کار نیک و همراهی می‌کند، مانند کسی است که آن را انجام داده است.

معاون رئیس جمهور گفت: امروز خانواده‌های این زندانیانی که آزاد می‌شوند، عزیزان و خانواده خود را در آغوش می گیرند و چقدر خوشحال خواهند شد. جدای این موضوع، این اقدامات از خیلی از بزهکاری‌ها و مشکلات عدیده ای که برای خانواده های زندانیان ایجاد می‌شود جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: فرد مسلمان نمی‌تواند نسبت به هم نوع خودش بی تفاوت باشد و مسؤولیت های اجتماعی دارد و همان طور که در برابر خداوند مسؤول است در مقابل خلقی که خانواده خدا هستند هم مسئول و متعهد است و باید آن مقداری که می‌تواند کمک کنند.

حسینی با اشاره به آیات و روایاتی که در رابطه با کار خیر و صدقه دادن وجود دارد، گفت: روحیه کمک به نیازمندان و صدقه دادن باید بیشتر در جامعه ترویج شود که افراد فقط به فکر خودشان نباشند و به فکر افراد نیازمند مستمند و گرفتار باشند.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: خوشبختانه بسیج در همه عرصه ها پیشگام است و این پیشگامی فقط در دفاع مقدس و دفاع از حرم نبوده و در همه حوزه ها بلکه در تمام عرصه‌های بحران، سازندگی، سیل و زلزله و هر آنجا که به حضور او برای کمک به مردم نیاز باشد، پیشگام است و امروز هم در بحث آزادسازی زندانیان در حال فعالیت است که کار بسیار ارزشمندی است که باید از آنها تشکر کنیم.

وی گفت: همانطور که در روایات آمده اینهایی که به فقرا و نیازمندان کمک می‌کنند قبل از هر چیزی این کار باعث اعتلای خودشان خواهد شد، کسانی که در راه خدا ایثار و انفاق می‌کنند از حسد، حرص، کینه و همه این ها پاک خواهند شد.

حسینی تصریح کرد: اگر مراسمی برای تجلیل از خیرین و افرادی که در حوزه های مختلف به نیازمندان کمک کنند گرفته می شود این باعث می شود که جامع نیز تشویق و ترغیب شوند که به این سمت حرکت کنند.

ارسال نظرات