۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۸
کد خبر: ۶۹۶۰۰۰

آمریکا خواهان ادامه گفتگو‌ها بر سر موارد اختلافی با ایران است

آمریکا خواهان ادامه گفتگو‌ها بر سر موارد اختلافی با ایران است
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خواهان ادامه گفتگو‌ها برای رسیدگی به مسائل اختلافی با ایران از جمله تحریم‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی خواهان ادامه گفتگو‌ها بر سر موارد اختلافی با ایران شد.

ند پرایس گفت: ما خواستار ازسرگیری گفتگو‌ها برای رسیدگی به موارد اختلافی با ایران بر سر توافق هسته‌ای از جمله تحریم‌ها هستیم.

او در ادامه مدعی شد: «ما اقدامات یکجانبه را برای بازگرداندن ایران به مذاکرات هسته‌ای اتخاذ نخواهیم کرد. نماینده آمریکا در امور ایران گفتگو‌های مثمرثمری را در اسرائیل درباره تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای داشته است.»

ند پرایس همچنین در ادامه ادعا‌های خود افزود: «ما با اسرائیل در هدف ممانعت از دستیابی ایران به سلاح اتمی شریک هستیم.»

ند پرایس که کشورش بصورت یکجانبه توافق هسته‌ای ایران (برجام) را نقض کرده، همچنین مدعی شد: «بازگشت متقابل به پایبندی به برجام در راستای منافع آمریکا، ایران و سایر اعضای گروه ۱+۵ است.»

ند پرایس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «آنتونی بلینکن، با عبدالله و ژنرال عبدالفتاح البرهان امروز گفتگو کرده است.»
او در ادامه اعلام کرد: واشنگتن در خصوص توافق سیاسی که حمدوک را به سمتش بازگرداند، خوشبین است. وی همچنین گفت: ما بار دیگر خواهان آزادی تمامی زندانی سیاسی در سودان و برداشته شدن حالت اضطراری هستیم.

ند پرایس گفت: توافق ۲۱ نوامبر در سودان، گامی تشویق کننده برای از سر گیری روند دموکراتیک است؛ اما این کافی نیست. ما امیدواریم این توافق، از اقداماتی برای تکمیل آنچه قانون اساسی به آن اذعان دارد، پیروی کند.

گفتنی است رسانه‌های خبری ساعاتی پیش اعلام کردند «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در مصاحبه اخیر خود با یکی از خبرنگاران روس اعلام کرده همچنان امکان احیای برجام وجود دارد.

اولیانوف در بخشی از این مصاحبه گفت: «پیش‌بینی آنکه زمان مذاکرات چه قدر طول خواهد کشید، بسیار دشوار است. البته امکان بازگرداندن برجام همچنان پابرجاست.»

او در ادامه افزود: «باید منتظر باشیم ایران به مذاکرات بازگردد و به مواضع این کشور گوش فرا دهیم.»

انتهای پیام/

 
 
ارسال نظرات