۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۶۹۶۰۵۴
مدیر حوزه علمیه کنگاور:

مبارزه با مستکبران و استعمارگران از شاخصه های بارز بسیجیان است

مبارزه با مستکبران و استعمارگران از شاخصه های بارز بسیجیان است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام سنایی مهر گفت:کسی که به عنوان بسیجی شناخته می شود باید از روحیه استکبار و استعمارستیزی برخوردار باشد و امام بر این ویژگی بسیجیان بسیار اصرار دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سعید سنایی مهر امروز در دیدار جمعی از اعضای بسیج طلاب شهرستان کنگاور اظهار داشت: بسیج را می توان نتیجه بصیرت و زمان شناسی امام راحل عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه کنگاور گفت: با تشکیل بسیج در اوایل انقلاب توسط حضرت امام خمینی(ره)، نیرویی مردمی، مخلص و جهادی روی کار آمد و بسیاری از مشکلات که به نوعی به بن بست رسیده بودند دوباره در مسیر حرکت قرار گرفتند.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه بسیجی باید از ویژگی های خاصی برخوردار باشد، عنوان کرد: امام راحل برای نیروهای بسیجی چندین صفت و ویژگی را قائل شده اند که داشتن این صفات می تواند شجره طیبه بسیج را به معنای واقعی توسعه دهد.

حجت الاسلام سنایی مهر به برخی از این ویژگی ها اشاره کرد و گفت: نخستین ویژگی یک بسیجی این است که همیشه باید در خط اسلام ناب محمدی(ص) حرکت کند، زیرا اسلام ناب محمدی از بسیاری خرافات، تنگ نظری ها و... عملا به دور است و در مقابل اسلام راستین دینی کارگشا و معناگراست.

مدیر حوزه علمیه کنگاور در ادامه سخنان خود افزود: کسی که به عنوان بسیجی شناخته می شود باید از روحیه استکبار و استعمارستیزی برخوردار باشد و امام راحل بر این ویژگی بسیجیان بسیار اصرار دارند، زیرا داشتن این روحیه زمینه استثمار و سلطه طلبی مستکبرین را خنثی می کند.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه گفت: دوری از اشرافی گریی و رفاه طلبی دیگر ویژگی بسیج در منظر و دیدگاه امام راحل است، بسیجی واقعی نگاهش دیگرخواهست، نگاه فرد بسیجی به رفاه و امکانات برای جامعه اسلامی است نه برای خود.

حجت الاسلام سنایی مهر در ادامه تاکید کرد: همچنین برخلاف آنچه که دشمنان از طریق رسانه های خود تبلیغ می کنند، یک بسیجی راستین با تفکرات متحجرانه به شدت مخالف است و همیشه در مقابل این گونه باورهای نادرست قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: با این وجود در عصر حاضر یعنی در قرن 21 شاهدیم که هنوز افکار مسموم، کوته بین و ناتوان زمینه تحقق جنایاتی در دنیا می شوند که جامع ترین نمونه آن را می توان به راه افتادن حمام خون در بین جوامع تنها به خاطر اختلاف نظر و تفاوت سلایق دانست.

مدیر حوزه علمیه کنگاور با اشاره به اینکه روحیه بسیجی باعث پیشرفت در کارها به معنای واقعی می شود، اظهار داشت: یکی دیگر از صفات بارز هر بسیجی در بیانات امام راحل، دوری بسیجی از «مقدس نمایی» است. مرحوم آیت الله مجتهدی درباره اینگونه افراد مقدس نما می فرماید: «منافق و ریاکار کسی است که زمانی دیگران را می بیند شوق عبادت پیدا می کند»./1400/پ210/

ارسال نظرات