۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۹۶۱۲۸
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

بسیج؛ مدافع راستین دستاوردهای دین و انقلاب

بسیج؛ مدافع راستین دستاوردهای دین و انقلاب
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: بسیج حافظ و مدافع راستین دستاوردهای انقلاب ازجمله دین، ولایت، استقلال، عفاف و حجاب و ... است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان بجنورد که به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین برگزار شد، با گرامیداشت هفته بسیج به تبیین اهمیت و رسالت بسیج پرداخت.

وی با بیان اینکه بسیج حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است، افزود: دامنه بسیج، اقشار و اصناف مختلف جامعه را پوشش می‌دهد؛ ازاین‌رو بسیجی تنها به افراد خاصی که در یک پایگاه فعالیت کرده و کارت بسیج دارند اطلاق نمی‌شود بلکه بسیاری از کسانی که حتی کارت بسیج هم ندارند به‌واسطه عملکرد و تفکر خود بسیجی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: دامنه بسیج و بسیجی وسیع‌تر از افراد دارای کارت و نشان بسیجی است و هر کس در هر بخشی که فعالیت می‌کند می‌تواند بسیجی نمونه باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیج حافظ دستاوردهای دین و انقلاب و ولایت است، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، احیا و زنده کردن دین بود و بسیجی نیز حافظ دین و ارزش‌های آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری بسیج را حامی ولایت دانست و افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی نظام ستم‌شاهی پهلوی از بین رفت و نظام ولایی ایجاد شد؛ ازاین‌رو نظام ولایی از دستاوردهای انقلاب محسوب می‌شود و بسیجی مدافع و حافظ این دستاورد است؛ به همین دلیل هر جا رهبر معظم انقلاب دستوری بدهند بسیجی در آنجا حاضر می‌شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: بسیج حافظ و حامی ولایت است و بر این اساس هر کسی حرفی خلاف ولایت بزند بسیجی کسی است که در برابر او می‌ایستد تا ولایت را حفظ کند.

وی با اشاره به اینکه دستاورد سوم انقلاب اسلامی، استقلال نظام و عدم وابستگی آن به شرق و غرب است، گفت: بسیجی کسی است که در برابر هر کسی که بخواهد کشور را به بیگانه وابسته کند می‌ایستد تا استقلالی که برای نظام ایجاد شده، حفظ شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب توجه به محرومان و نیازمندان است، افزود: بسیجی همواره در صحنه حمایت از نیازمندان حضور فعال دارد؛ به‌گونه‌ای که در اردوهای جهادی، خانه‌سازی برای محرومان، کمک به سیل‌زدگان، زلزله‌زدگان، فعالیت در حاشیه شهرها و ... پیشگام و پیش‌قدم است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی عفت و حیا و حجاب است، تصریح کرد: بسیجی باید از این دستاورد از طریق امربه‌معروف و نهی از منکر در فضای مجازی و حقیقی حفاظت کرده و با مطالبه گری از مسئولان کشور و اقدامات ایجابی اجازه ندهد عفت و حیای جامعه لکه‌دار شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: امروز جهان فاسد غرب به دنبال این است که در جامعه ما حیازدایی کند و بسیجی باید در برابر این هجمه دشمن بایستد و از این دستاورد حفاظت کند./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات