۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۶۹۶۱۴۴

آمریکا قصد دارد جنگی بین روسیه و اروپا راه بیندازد

آمریکا قصد دارد جنگی بین روسیه و اروپا راه بیندازد
رئیس هیئت روسیه در مذاکرات امنیت نظامی و کنترل تسلیحات در وین با تکذیب تمرکز نظامیان روسی در مرز اوکراین گفت: آمریکا قصد دارد با راه‌اندازی جنگی کوچک، بین روسیه و اروپا جدایی بیندازد و نتیجه آن برایش اهمیتی ندارد.

به گزارش خبرگزاری رسا، "کنستانتین گاوریلوف" رئیس هیئت نمایندگی روسیه در مذاکرات وین درباره مسائل مربوط به امنیت نظامی و کنترل تسلیحات اعلام کرد که آمریکا با برگزاری مانورها و ایجاد رعب و وحشت در منطقه دریای سیاه، در واقع هدف جدایی انداختن بین روسیه و اروپا را به‌وسیله "راه‌اندازی یک جنگ کوچک" دنبال می‌کند و این‌که نتیجه آن چه باشد، برای مقامات واشنگتن اهمیتی ندارد.

این دیپلمات روس امروز (چهارشنبه) در گفتگو با شبکه تلویزیونی "روسیه‌ـ‌24" گفت: «به‌عقیده من، اصلی‌ترین هدف آمریکا و رژیم کی‌یف که اکنون نمی‌داند دیگر باید چه‌کار کند، این است که توجه‌ها نسبت به مشکلات داخلی در اوکراین را منحرف سازد. هدف آمریکایی‌ها هم این است که اروپا و روسیه را از طریق راه‌اندازی جنگی کوچک از یکدیگر جدا کند. مقامات واشنگتن اصلاً نگران نتیجه چنین جنگی هم نیستند و برای همین منظور هم اخیراً با مانورهای خود در منطقه دریای سیاه درصدد ایجاد رعب و وحشت هستند.»

وی تأکید کرد: «البته مقامات مسکو تسلیم چنین تحریکاتی نمی‌شوند و رهبران کشور و وزارت دفاع به‌خوبی می‌دانند که چگونه اوضاع را کنترل کنند. ما با آرامش در حال انجام مذاکرات با شرکای غربی هستیم و معتقدیم زمان آن فرا نرسیده است که کشورهای غربی عقل و دوراندیشی خود را از دست بدهند. ما تمام سعی خود را خواهیم کرد تا چنین اتفاقی نیفتد.»

کنستانتین گاوریلوف در عین حال گفت: «حتی کوچکترین دلیلی در خصوص تمرکز نیروهای نظامی روسی در مرز با اوکراین وجود ندارد و تمامی اطلاعات منتشره درباره اینکه روسیه به‌زودی درصدد حمله به اوکراین است و  مسکو همواره خواستار اثبات این ادعاست، همگی جعلی هستند. البته طرف روسی امیدوار است که کشورهای غربی در خصوص تشدید وخامت اوضاع پیرامون اوکراین از عقل سلیم پیروی کنند و از ترساندن روسیه دست بردارند که بی‌فایده است.»

این دیپلمات روس تأکید کرد که تجهیزات تدافعی روسیه تمامی اقدامات و تحرکات آمریکایی‌ها در دریای سیاه را تحت کنترل دارند، البته این مسئله کمکی به کاهش تنش در منطقه نمی‌کند چرا که علت این وضعیت روسیه نیست، ولی مقامات مسکو با آرامش، به هر نوع اقدام تحریک‌آمیز واکنش مناسب نشان خواهند داد.

ارسال نظرات