۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۶۹۶۱۸۱
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

رهبر انقلاب سفارش های بسیاری بر احیای تمدن اسلامی دارند

رهبر انقلاب سفارش های بسیاری بر احیای تمدن اسلامی دارند
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: رهبری بر احیای تمدن اسلامی سفارش هایی دارند و در بسیاری از سخنرانی ها بر تبیین اسلام واقعی، انقلاب و جایگاه امام(ره) اصرار خاصی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما چهارشنبه شب در دیدار با جمعی از اساتید بسیجی دانشگاه های استان کرمانشاه که در بیت امام جمعه برگزار گردید، اظهار داشت: انس با قلم و استفاده از قلم در مسیر تعالی، جامعه ما را به سمت ارتقا فرهنگی خواهد برد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امام خمینی(ره) درباره اهمیت علم و دانش در جامعه تاکیدات بسیاری دارند تا جایی که ایشان در این باره می فرمایند: «سر نیزه ها را تبدیل به قلم کنید».

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه توسعه فرهنگی و علمی کشورهای جهان تنها با جمعیت فراوان محقق نمی شود، تاکید کرد: در تاریخ به عینه دیده ایم که کشور انگلستان که در بحث مساحت و جغرافیایی مملکتی کوچک است چطور هندوستان با این بزرگی و جمعیت میلیاردی را استعمار کرد که علت این امر سطح پایین علم و اندیشه در کشور هند بود.

آیت الله علما در ادامه سخنان خود بیان داشت: خدا همه ما را به علم، قلم و عمل دعوت می کند و امام راحل برای تشکیل بسیج تفکری ماندگار را مطرح کرد، زیرا اسلام باید تقویت شود و برای امام اسلام مهم بود و بسیج 20 میلیونی را برای اسلام می خواست.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه اهداف مساجد و بسیج در یک راستا می باشد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بحث تعامل مساجد و بسیجیان می فرمایند که باید بین بسیج و مسجد یک ارتباط تنگاتنگ حاکم باشد و در دیدار اخیر خویش با بسیجیان بر این موضوع تاکید فراوان داشتند.

این عالم برجسته کرمانشاهی ادامه داد: امیرالمومنین(ع) درباره جایگاه و منزلت علم در جامعه بشری می فرمایند: «علم ریشه تمام خیرات است» زیرا آن چیزی که دشمن را به زانو در می آورد علم، دانش و آگاهی است.

امام جمعه کرمانشاه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی بر احیای تمدن اسلامی سفارش های بسیار دارند و در بسیاری از سخنرانی های خویش بر تبیین اسلام واقعی، انقلاب و جایگاه امام(ره) اصرار خاصی دارند که باید این منویات معظم له محقق شود./1400/پ210/

ارسال نظرات