۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۶۹۶۲۴۹
نماینده ولی فقیه در مازندران:

بانک ها بزرگترین عامل رکود تولید در کشور هستند

بانک ها بزرگترین عامل رکود تولید در کشور هستند
مازندران - حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی بانک ها را بزرگترین عامل رکود تولید دانست و گفت: هزاران شرکت و صنایع مختلف به دلیل سیاست بانک ها زمین خوردند و تملیک شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار معاون وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی، مهارت آموزی را یک مسأله مهم در جامعه دانست و گفت: دانستن و داشتن مهارت برای رشد یک کشور لازم است و این دو مکمل یکدیگر هستند.

وی با بیان این که دستگاه های تعلیم و تربیت ما تنها به دانستن توجه می کنند و ارتباط آنها با مراکز مهارت آموزی ضعیف است، افزود: یادگیری های ما باید پیوست مهارتی داشته باشد که اگر این گونه نباشد فارغ التحصیلان کشور پس از پایان دوره تحصیل از هیچ مهارت لازمی برخوردار نخواهد بود.

امام جمعه ساری با بیان این که آموخته ها و مهارت های ما نیز باید به روز و متناسب با پیشرفت جامعه باشد، ادامه داد: ارتباط دانشگاه و مراکز مهارت آموز باید بیشتر شود، چون هم دانستن و هم عمل به آن دانسته ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه به مسأله بومی بودن در مهارت آموزی تأکید کرد و با بیان این که مازندران در حوزه های کشاورزی، صنعتی و گردشگری از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است، افزود: متأسفانه در بحث کشاورزی علیرغم همه پتانسیل های موجود، هنوز صنایع تبدیلی مناسبی نداریم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که مهارت باید جهت دار و متناسب با فرهنگ و ارزش های اعتقادی ما باشد، ادامه داد: مهارت آموزی، توجه به اخلاق، وجدان و انسانیت نیز باید در نهادها و ادارات ما مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود به مسأله مناطق آزاد تجاری اشاره کرد و با بیان این که قرار بود این مناطق فرصتی برای صادرات باشند، بیان داشت: اما متأسفانه این مناطق امروز به دروازه واردات تبدیل شده اند، چون صادرات کالا با مشکلات بسیاری مواجه است.

وی همچنین به موضوع بنگاه داری بانک ها اشاره کرد و با بیان این که بانک ها امروز بزرگترین عامل رکود در تولید کشور هستند، خاطرنشان کرد: هزاران شرکت و صنایع مختلف به دلیل این سیاست بانک ها زمین خوردند و تملیک شدند و به فروش گذاشته شدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که چه کسی باید به این بانک ها مهارت انسانیت و وجدان را بیاموزد، تصریح کرد: بانک ها به بهانه کمک به تولید با ارائه تسهیلات بانکی در حقیقت مشغول سرمایه گذاری برای خود هستند.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین که مهارت یک ضرورت زندگی است، افزود: نیروی انسانی بزرگترین عامل پیشرفت است.

وی با بیان این که باید آمار و ارقام را کنار بگذاریم و مهارت های لازم را فراتر از دانشگاه به جوانان بیاموزیم، ادامه داد: مهارت های ما باید با پیوست های فرهنگی، اخلاقی و جهت دار همراه باشد./950/پ210/

ارسال نظرات