۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۹
کد خبر: ۶۹۶۲۸۵
آیت‌الله رئیسی:

محور کار دولت در پیشنهاد بودجه ۱۴۰۱ براساس عدالت خواهد بود

محور کار دولت در پیشنهاد بودجه ۱۴۰۱ براساس عدالت خواهد بود
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه محور کار دولت در بودجه براساس عدالت خواهد بود، گفت: نظام صحیح و عادلانه اختصاص بودجه‌ها کشور را به سمتی پیش خواهد برد که فقر مطلق کاهش یابد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر پنج‌شنبه در ادامه نشست با مجامع استانی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دیدار نمایندگان استان‌های گیلان، مازندران و گلستان با اشاره به دغدغه‌های مردم سه استان شمالی کشور، گفت: حتماً برای رفع مشکلات استان‌های گلستان، مازندران و گیلان راهکارهایی کوتاه مدت و میان‌مدت دنبال خواهد شد.

رییس جمهور لایحه بودجه را مهمترین سند مالی کشور در سال دانست و با اشاره به مراحل نهایی تدوین این لایحه برای سال ۱۴۰۱، گفت: این سند مالی طی چند روز آینده، تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد که در آن اصلاح ساختار بودجه که مورد تأکید، رهبر معظم انقلاب بوده، مورد توجه قرار گرفته است.

رییس جمهور افزود: رشد اقتصادی، افزایش تولید، افزایش اشتغال و فقرزدایی از ویژگی‌های مهم این لایحه است.

آیت الله رئیسی با تأکید بر متحول شدن نظام بودجه‌نویسی در کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۱، خاطر نشان کرد: در این لایحه ساختار بودجه به گونه‌ای تنظیم شده است که نقش استان‌ها و اختیارات استانداران روشن‌تر خواهد شد. سهم قابل توجهی به لحاظ خلق ثروت برای وزارتخانه‌ها و استان‌ها در نظر گرفته شده است.

رییس جمهور با اشاره به عدالت توزیعی در نظام بودجه‌ریزی کشور، خاطر نشان کرد: ما باید براساس سند آمایش سرزمینی حرکت کنیم و سازمان برنامه و بودجه نیز بر همین اساس در حال عادلانه کردن ساختارهای بودجه‌ریزی در کشور است.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه محور کار دولت در بودجه براساس عدالت خواهد بود، بیان داشت: نظام صحیح و عادلانه اختصاص بودجه‌ها در بخش‌های محتلف کشور و به تناسب ظرفیت‌ها و نیازها مشکلات اقتصادی کشور را به سمتی پیش خواهد برد که فقر مطلق ریشه‌کن شود.

رییس جمهور با اشاره به درخواست تشکیل کارگروه برای رفع موانع تولید و صادرات محصولات کشاورزی در ۳ استان حاشیه دریای خزر، گفت: تشکیل کارگروه‌های مطرح شده در هر استان و حتی به صورت مشترک بسیار مهم و لازم است و استانداران هر سه استان اقدام نمایند.

آیت الله رئیسی در مورد مشکل پسماند در استان‌های شمالی، گفت: لازم است برای رفع مشکل پسماند‌ها مدیریت مستقلی ایجاد گردد که همه مسایل مرتبط با پسماند را بررسی و دنبال کند.

رییس جمهور با مهم دانستن نقش صنعت گردشگری در رونق اقتصادی کشور بویژه مناطق شمالی با توجه به جاذبه‌های طبیعی این استان‌ها، گفت: در بسیاری از موارد به دلیل اینکه درست از نعمت‌های الهی استفاده نمی‌شود این نعمت‌ها تبدیل به نقمت می‌شود.

آیت‌الله رئیسی در ادامه سخنان خود یکی از راه‌های حل کسری بودجه را مولدسازی یا فروش دارایی‌های مازاد دولت دانست و از وزیران و مدیران دولتی خواست با جدیت و تلاش مستمر در این زمینه عمل کنند.

پیش از سخنان رئیس جمهور نمایندگان استان‌های گلستان، گیلان و مازندران هر یک جداگانه با اشاره به ظرفیت‌های و توانمندی‌های استان‌های یاد شده، دغدغه‌های خود را در زمینه مشکلات معیشتی، کم‌آبی، اشتغال، زیست‌محیطی و ضرورت اجرای عدالت در نظام پرداخت مطرح کردند.

استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی روستاها و ایجاد فرصت‌های مناسب برای حمایت از منابع طبیعی و کشاورزی از دیگر نکاتی بود که نمایندگان در این جلسه به آنها اشاره کردند.

استانداران گلستان، گیلان و مازندران نیز در این جلسه با استقبال از راهکار پیشنهادی دولت برای تفویض اختیارات بیشتر به استانداران اظهار امیدواری کردند با همفکری نمایندگان مجلس بتوانند بر مشکلات استان‌های خود فائق آیند.

ارسال نظرات