۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۶۹۶۲۸۷
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا:

دشمن به دنبال مدیریت ادراک نخبگان و مردم است/بسیج مظهر امنیت فراگیر غیرعامل

دشمن به دنبال مدیریت ادراک نخبگان و مردم است/بسیج مظهر امنیت فراگیر غیرعامل
رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا گفت: دشمن به دنبال مدیریت ادراک نخبگان و مردم ما است و می‌خواهد مردم ما به ابزاری برای تحقق خواسته‌های آنان بدل شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی مسؤول دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در همایش بزرگ "راه مشترک" مجمع علما و روحاتیت استان سمنان، که همزمان با هفته بسیج با حضور نماینده، ولی فقیه و استاندار این استان، مدیران حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان سمنان، ائمه جمعه، مدیران، علما، اساتید و طلاب خواهر و برادر شهر‌های مختلف این استان در محل حسینیه سیدالشهدا سپاه قائم محمد (عج) سمنان برگزار شد، به تشریح و تبیین جایگاه تفکر بسیج در سه عرصه استقرار، استکمال و استمرار انقلاب اسلامی پرداخت.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا اظهارداشت: امروزه سه روش پایداری و ماندگاری برای حکومت‌ها و نظام‌های سیاسی در جهان وجود دارد؛ نخست تکیه بر نیرو‌های مسلح و توان نظامی خود؛ دوم پیوستن به پیمان‌های نظامی همچون پیمان ناتو و روش سوم " تحت الحمایگی " در نوع سوم به واقع این حکومت‌ها به دلیل ضعف مفرط در قدرت دفاعی، " تحت الحمایه " کشور‌های قدرتمند قرار می‌گیرند؛ همچون عربستان سعودی، اردن، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و برخی کشور‌های آفریقایی، این نظام‌های سیاسی به واقع کشور خود را به یک مستعمره بدل کرده اند.

وی تصریح کرد: نوع چهارم حکومت داری، کشوری است که بخواهد ملتش مستقل و سربلند زندگی کنند، این نظام سیاسی تنها راهش تکیه بر ّسلاح و نیروی مردمی سازماندهی شده است، فرمان مدبرانه و الهی امام خمینی (ره) در پنجم آذرماه ۵۸ مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین در راستای همین هدف متعالی صادر شد و برکات بسیار زیادی داشت.

دشمن به دنبال مدیریت ادراک نخبگان و مردم است/بسیج مظهر امنیت فراگیر غیرعامل
 
بسیج مظهر امنیت فراگیر غیرعامل است

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی این راهبرد را مظهر" امنیت فراگیر غیر عامل " برشمرد و نفس وجود بسیج را پاسدارنده و بازدارنده دانست و تصریح کرد: نشر فرهنگ بسیج در بین اقشار مختلف جامعه و محلات، نقش بازدارنده این تفکر و نیروی الهی را در طول چند دهه اخیر به اثبات رسانده است.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا دومین اصل در این عرصه را تهدیدات فراروی جمهوری اسلامی ایران عنوان و اضافه کرد: به تحقیق می‌توان گفت، هیچ نظام سیاسی در جهان مانند جمهوری اسلامی با تهدیدات متنوع روبرو نیست، امروز کشور ما با لیست گسترده‌ای از تهدیدات اجتماعی، نظامی، اقتصادی و شناختی روبرو است.

وی با بیان اینکه بسیج به عنوان زیر ساخت نیرو‌های مسلح کشورمان در صیانت و حفاظت از امنیت، مرزها، استقلال و پاسداری از نظام اسلامی نقش بسیار تعیین کننده‌ای داشته و دارد، گفت: هر انقلابی برای رسیدن به قله اهداف خود باید پنج مرحله را طی کند؛ بسترسازی انقلاب، پیروزی و تحقق زمینه تشکیل حاکمیت دینی، استقرار انقلاب و نهادها، سازمان‌ها و ساختار‌های آن، استکمال و استمرار انقلاب؛ این پنج مرحله است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به نمونه‌های تاریخی انقلاب ها، اضافه کرد: انقلاب حضرت موسی پس از طی دومرحله نخست متاسفانه درمرحله سوم به دلیل عدم همراهی مردم به ثمر نرسید و انقلاب نبی مکرم اسلام (ص) نیز با وجود ۲۳ سال مجاهدت ایشان پس از پیامبر به فرمان آن حضرت عمل نشد و به دلیل غفلت مردم و خواص انقلاب رسول الله در مرحله استکمال متوقف شد، مسیر منحرف شد و سراز جا‌های بسیار خطرناکی درآورد.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا خاطرنشان کرد: اراده ذات ربوبی این بود که بعثت در بستر امامت شکل بگیرد، تنها راهی که می‌توانست این راه نورانی را پس از استکمال استمرار بخشد، سلسله جلیله امامت بود.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد: از یاد نبریم رای مردم بسیار مهم است، اما رای مردم ماهیت معاویه و نیت پلید او را عوض نمی‌کند، رأی ندادن مردم به امیرالمؤمنین (ع) باعث سلب ولایت از آن حضرت نمی‌شود، بلکه قدرت از امام برحق سلب می‌شود؛ حق حاکمیت با خداست، اما قدرت حاکمیت با مردم است، این دو مهم نباید خلط شود.
 
دشمن به دنبال مدیریت ادراک نخبگان و مردم است/بسیج مظهر امنیت فراگیر غیرعامل

نقش درخشان بسیج در استقرار، استکمال و استمرار انقلاب

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا اظهارداشت: به لطف خدا، باهدایت‌های پیامبرگونه امامین انقلاب، بصیرت و حضور مردم در همه صحنه ها، انقلاب ملت بزرگ ایران اکنون در حال تکمیل مرحله پنجم است و نقش بسیج در چند دهه اخیر و سه عرصه استقرار، استکمال و استمرار انقلاب بسیار درخشان بوده است.

وی با اشاره به مجاهدت‌های بسیجیان در وقایعی همچون قائله‌ها و ناامنی‌های کردستان، آذربایجان، خلق عرب، ترکمن صحرا و ...، مقابله با منافقین، جریان بنی صدر، اتفاقات پس از رحلت امام و فتنه‌های متعدد دو دهه اخیر، تأکید کرد: در جنگ هشت ساله نیز با معادلات نبرد‌های کلاسیک قدرت مقابله با دشمن را نداشتیم، در جنگ وقتی تحول رخ داد که بسیج وارد عرصه شد؛ دفاع مقدس از درخشان‌ترین عرصه‌های حضور بسیج بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به اینکه اکنون پس از گذشت ۳۲ سال از زعامت رهبر معظم انقلاب و رخ دادن ۹ جنگ در منطقه طی چند دهه اخیر که هدف نهایی همه آن‌ها ضربه زدن به ایران اسلامی بوده است ما شاهد گسترش فرهنگ بسیج در سراسر جبهه مقاومت و ملت‌های مسلمان منطقه هستیم، اظهارداشت: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرهنگ بسیج را در غرب آسیا بومی سازی کرد.

دشمن به دنبال مدیریت ادراک نخبگان و مردم است/بسیج مظهر امنیت فراگیر غیرعامل
 
به متغیر‌های عصر خود توجه کنیم/ جنگ شناختی دشمن برعلیه ایران اسلامی

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با تأکید براینکه ما باید به متغیر‌های عصر خود توجه کنیم اگر این متغیر‌ها را مدنظر قرارندهیم نمی‌توانیم با مخاطبان خود و نسل‌های جدید ارتباط برقرار کنیم، گفت: به طور مثال در زمان حیات امام خمینی (ره) اینترنت و فضای مجازی نبود، اما اکنون جهانی در دست یک جوان و نوجوان در گوشه یک اتاق است.

وی با اشاره به اهمیت تداوم حرکت مؤثر بسیج در گام دوم انقلاب و ضرورت بصیرت افزایی و روشنگری در جامعه، یادآور شد: نباید به یکباره منتظر حل انباشتی از مشکلات چهار دهه گذشته باشیم، اگر مردم فراموش کنند که برای چه انقلاب کردند و هر بهانه‌ای آن‌ها را وادار به عکس العمل می‌کند، آن گونه که بنی اسرائیل برای سبزی و نان و پیاز از پیامبرشان روی گردان شدند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: به لطف خدا گشایش‌های بسیاری در این دولت انقلابی رخ خواهد داد، تلاش‌های دولت اتفاقات مبارکی را نوید می‌دهد، دولت سیزدهم با شرایط سختی مواجه است، ۵۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق قرضه باید پرداخت کند که هرماه ۱۰ هزار میلیارد تومان از این اوراق سررسید می‌شود، با این وجود عدم استقراض دولت از بانک مرکزی طی ماه‌های اخیر در آینده نه چندان دور آثار مثبتی بر تورم خواهد داشت.

رییس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه امروز باید پیچیدگی تهدیدات برعلیه کشورمان به ویژه جنگ شناختی مدنظر قرار بگیرد، تصریح کرد: دشمن به دنبال مدیریت ادراک نخبگان و مردم ما است و برای تغییر ارزش ها، باورها، منش‌ها و روش‌ها در جامعه ما تلاش می‌کند، در واقع دشمن می‌خواهد مردم ما به ابزاری برای تحقق خواسته‌های آنان بدل شوند و کلام مردم کلام آن‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه جنگ شناختی دشمن برعلیه انقلاب اسلامی در خاکریز‌های پنهان جریان دارد، خاطرنشان کرد: اسلام می‌تواند دنیا را دگرگون کند به این شرط که ما از ابزار‌هایی مثل فضای مجازی به خوبی استفاده کنیم، در این مسیر مشترک همکاری و هم افزایی بسیج و روحانیت می‌تواند اتفاقات بسیار خوبی را رقم بزند. /۹۷۷/پ202/
جواد رمضانیان
ارسال نظرات