۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۹۶۴۰۱
از سوی حوزه علمیه خواهران مازندران برگزار می شود؛

نشست علمی نقد و بررسی آراء علامه حسن زاده آملی

نشست علمی نقد و بررسی آراء علامه حسن زاده آملی
مازندران - نشست علمی با عنوان «عیار نقد» پیرامون نقد و بررسی و پاسخ به شبهات درباره آراء علامه ذوالفنون حسن زاده آملی(ره) برگزار می شود.

حجت الاسلام جواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از برگزاری نشست علمی با عنوان «عیار نقد» پیرامون نقد و بررسی و پاسخ به شبهات درباره آراء علامه ذوالفنون حسن زاده آملی(ره) خبر داد.

وی افزود: این نشست علمی از سوی حوزه علمیه خواهران مازندران و با مشارکت مدیریت حوزه علمیه برادران استان، دانشکده علوم قرآنی و مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) آمل برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قائمی با بیان این که آیات سید یدالله یزدان پناه نیاکی و حسن رمضانی از اساتید این نشست علمی هستند، ادامه داد: مهدی مهدوی نیز از اساتید دانشگاه دبیری این نشست علمی را عهده دار است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران خاطرنشان کرد: این نشست علمی روز چهارشنبه دهم آذر ماه در دانشکده علوم قرآنی شهرستان آمل برگزار خواهد شد.

وی، علامه حسن زاده آملی را شخصیتی جامع در بسیاری از علوم معرفی کرد و افزود: ایشان عالمی ربانی و عارفی الهی است که همه ابعاد علمی و عملی ایشان درخشنده و تابان است.

حجت الاسلام قائمی بر ضرورت تبیین جایگاه علمی و عرفانی ایشان از سوی مراکز حوزوی و دانشگاهی تأکید کرد و گفت: باید آثار ماندگار این شخصیت برجسته حوزه های علمیه بیشتر مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران، نقش مراکز حوزوی در پرداختن به سیره علمی علامه حسن زاده آملی را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: امروز وظیفه حوزه های علمیه تربیت و پرورش طلابی در تراز عالمان بزرگی همچون علامه حسن زاده آملی است.

استاد حوزه علمیه مازندران، علامه حسن زاده آملی را اسوه علم و عمل معرفی کرد و افزود: این عالم ربانی، معارف ناب و ارزشمند الهی را با عمل خود به جامعه منتقل کرده بود.

حجت الاسلام قائمی، آثار و تألیفات علامه حسن زاده آملی را گنجینه ای ارزشمند برای جامعه امروز عنوان کرد و گفت: این شخصیت کم نظیر، تندیس علم، فقاهت، فلسفه و حکمت بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران با بیان این که آثار و تألیفات علامه حسن زاده آملی منبعی سرشار از معارف الهی برای جامعه اسلامی است، خاطرنشان کرد: به طور حتم برگزاری نشست های علمی در مراکز حوزوی و دانشگاهی به شناخت بیشتر علم پژوهشان از جایگاه والای علمی، اخلاقی و عرفانی این شخصیت برجسته کمک خواهد کرد./950/ت310/

ارسال نظرات