۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۶۹۶۵۵۰
الخزعلی:

تطابق ۱۰۰ درصدی نتایج انتخابات پس از شمارش دستی، مضحک است

تطابق ۱۰۰ درصدی نتایج انتخابات پس از شمارش دستی، مضحک است
الخزعلی دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق ضمن انتقاد از نتایج انتخابات عراق گفت که بیشتر گروههای سیاسی، این نتایج را مردود می‌دانند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق عراق گفت که فلسفه برگزاری انتخابات زودهنگام این بود که این کشور شرایط بهتری داشته باشد.

شبکه خبری العهد به نقل از الخزعلی گزارش داد، با برگزاری چنین انتخاباتی که اعتراضات زیادی علیه آن شکل گرفت، وضعیت عراق بدتر خواهد شد و وضعیت کنونی نیز انسداد سیاسی است.

وی با بیان اینکه نحوه برگزاری و نتایج انتخابات، عامل مشکلات کنونی عراق است، خاطر نشان کرد، همه مردم، گروههای سیاسی، جامعه مدنی و هیأت سازمان ملل از تخطیهایی که در انتخابات صورت گرفت، مطلع هستند.

دبیر کل عصائب ادامه داد، برخی از گروهها، کنترل مراکز اخذ رأی را در دست گرفته بودند و ناظران وابسته به جریانهای سیاسی را اخراج کردند، ولی در گزارش نماینده سازمان ملل در عراق، به این مسئله اشاره نشد.

الخزعلی خاطر نشان کرد، برخی از رسانه های خارجی تلاش کردند که وانمود کنند یک طیف سیاسی خاص، به نتایج انتخابات معترض است، ولی همه گروهها به جز سه گروه، این نتایج را قبول ندارند.

وی با بیان اینکه تطابق ۱۰۰ درصدی نتایج انتخابات پس از شمارش دستی، مضحک است، تصریح کرد، متهم کردن گروههای مقاومت به هدف قرار دادن نخست وزیر عراق، برای ایجاد بحران بزرگ در عراق است.

کمیساریای انتخابات عراق، در پاسخ به حدود ۱۴۰۰ درخواست تجدیدنظر از سوی نامزدها و جناح‌های سیاسی، بازشماری آرای ۲۰۰۰ حوزه انتخاباتی را آغاز کرد. این کمیسیاریا چندین بار مدعی شده است که نتایج شمارش دستی آراء با نتایج شمارش الکترونیکی مطابقت دارد.

کمیته هماهنگی شیعیان عراق موسوم به «الاطار التنسیقی» شامل احزاب و گروه‌های شیعه شامل ائتلاف «الفتح»، «دوله القانون»، «عصائب اهل الحق» به اضافه «کتائب حزب‌الله»‌ و دیگر جریان‌های شیعی است که به شدت به نتایج اخیر انتخابات پارلمانی معترض بوده و تأکید دارد که تقلب گسترده‌ای در جریان رأی‌گیری الکترونیکی صورت گرفته است۔/۹۸۸/

منبع: فارس
ارسال نظرات