۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۶۹۶۵۵۶
به همت مؤسسه بوستان کتاب؛

جلد اول ترجمه و شرح کتاب «الفائق فی الاصول» منتشر شد+ متن اصلی

جلد اول ترجمه و شرح کتاب «الفائق فی الاصول» منتشر شد+ متن اصلی
جلد اول ترجمه و شرح کتاب «الفائق فی الاصول» نوشته سیدعلی پنج تنیان به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، جلد اول ترجمه و شرح کتاب «الفائق فی الاصول» اثر سیدعلی پنج تنیان به همت مؤسسه بوستان کتاب در 432 صفحه منتشر شد.

علم اصول، منطق فقه است، نه منطق صوری و شکلی و منطقه محتوایی. در علم اصول مقدماتی که در عملیات استنباط احکام شرعی، پرتکرار و پرکاربرد است، مطرح و در کانون تدقیق قرار می گیرد.

باز بیان مسائل اصولی با تاکید بر مسائل مورد نیاز در استنباط احکام فروع جدید امری بسیار مهم و لازم برای پویایی فقط در زمینه های جدید علمی و عملی است. این همان غایتی است که کتاب ارزشمند «الفائق فی الاصول» برای نیل به آن نگاشته شده است؛ کتابی که در راستای تحقق منویات ارزشمند رهبر معظم انقلاب و دیگر مراجع عظام تقلید (حفظهم الله) است.

فهم مسائل علم فقه و اصول حل مشکلات آن علی رغم پیچیدگی هایی که دارد، می‌تواند برای همه طلاب آسان و لذت بخش شود، مشروط بر اینکه روش ارائه مطلب، مناسب و منطقی باشد.

اثر پیشرو که ترجمه و شرح کتاب «الفائق فی الاصول»، از جمله آثار تأثیرگذار در استنباط مسائل فقهی مسائل فقهی است، روشی روان مباحث فقهی و اصولی را ارائه نموده تا برای همه طلاب در هر سطحی قابل بهره مندی باشد. افزون بر متن عربی، ترجمه و شرح مفهومی، نمودارهایی نیز در این اثر تهیه شده تا خواننده گرامی به آسانی خلاصه مبحث را در دسترس داشته باشد.

در این کتاب نخست متن عربی با مجوز نشر مرکز مدیریت حوزه علمیه قم به طور کامل، سپس ترجمه و بعد از آن شرح مفهومی و در نهایت، پرسش های برگزیده و نمودارهای خلاصه بحث ارائه شده است.

غایت این است که طلبه در هر سطحی، بتواند از کتاب بهره ببرد؛ از این رو هم شرح مفهومی آورده شده که افزون در توضیح تفصیلی متن، عمدتاً دارای ارجاعاتی است برای تحقیق مراجعه بیشتر، و هم نمودارهای خلاصه بحث ارائه شده است. این نمودارها قابلیت دارند که طلاب بتوانند با استفاده از آنها حجم بزرگی از مطالب را در یک نگاه یادآوری یا حتی دریافت کنند.

در ابتدای این اثر، پس از بیان مقدمه ای تحت عنوان «ضرورت بحث از حجیت سیره عقلائیه و شرح اصطلاحات»، مطالب کتاب مذکور در ۶ فصل تهیه و تدوین شده است که عناوین این فصول عبارتند از: «اقسام سیره های عقلائیه و ملاک هویت آنها»، «ادله حجیت سیره های عقلائیه»، «راه های احراز سیره و (راه‌های احراز) عدم ردع»، «آنچه شرط است در رادع سیره به لحاظ کیفی و کمی»، «ادله نفی کننده حجیت سیره » و «مقدار آنچه سیره ثابت می شود به وسیله امضاء».

علاقه مندان جهت خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه نمایند./822/

جلد اول ترجمه و شرح کتاب «الفائق فی الاصول» منتشر شد+ متن اصلی

ارسال نظرات