۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۶۹۶۵۸۲
امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه:

مسؤولان با فساد اداری و مالی به صورت جدی مقابله کنند

مسؤولان با فساد اداری و مالی به صورت جدی مقابله کنند
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: تخلفات و فساد اداری، خیانت در بیت المال، حقوق های نامتعارف، خود نوعی دزدی و پایمال کردن حقوق ملت است که باید با آن مقابله جدی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا عبدالرحمن مرادی امروز در دیدار با جمعی از معتمدین، روحانیون و فعالان مذهبی و فرهنگی اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: اسلام حق حمایت از مال و دارایی را لحاظ فرموده و با هر علت و اسبابی که سبب از بین رفتن مال شود، مقابله کرده است از جمله سرقت، غصب، ربا، فریبکاری، گرانفروشی و کم فروشی و رشوه خواری.

امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه گفت: در اسلام احکامی ویژه ای برای سارقین مشخص شده است که قرآن این باره در آیه 38 از سوره مائده می فرماید: « وَالسَّارِقُ وَالسَّارِقَةُ فَاقْطَعُوا أَيْدِيَهُمَا جَزَاءً بِمَا كَسَبَا نَكَالًا مِنَ اللَّهِ ۗ وَاللَّهُ عَزِيزٌ حَكِيمٌ».

این عالم اهل سنت با بیان این پرسش که با چه مقدار مال دزدی شده، دست سارق قطع می شود؟ تاکید کرد: امام «نووی» در کتاب «منهاج» در فقه امام شافعی می فرماید: «مالی که سرقت شده و مستحق قطع دست سارق است یک چهارم یک مثقال می باشد» از طلای خالص یا قیمت آن که امروزه کمتر از یک میلیون و نیم است. زیرا پیامبر (ص) فرمودند: «لاتقطع ید السارق الا فی ربع دینار فصاعدا ،رواه الشیخان».

ماموستا مرادی اظهار داشت: دین اسلام قبل از بریدن دست براهمیت و لزوم کار و اداره زندگی فقرا از طریق بیت المال، بستگان نزدیک ، قرض الحسنه، اشتغال، تعاون و… تاکید فرموده است ولی با این حال فقر بهانه و مجوز سرقت نیست.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با تاکید بر اینکه باید دولت زمینه اشتغال مردم را فراهم کند، عنوان کرد: اعطای وام های خوداشتغالی از نهادهای مختلف به مردم راهکار خوبی برای اشتغال و کاهش میزان بیکاری است.

این عالم اهل سنت تصریح کرد: اما تخلفات و فساد اداری، خیانت در بیت المال، سرمایه های عمومی، حقوق های نامتعارف، بی نظمی در قیمت های بازار و بی رعایتی بعضی از مردم خود نوعی دزدی و پایمال کردن حقوق ملت است که باید با آن مقابله جدی کرد.

ماموستا مرادی با تقدیر از تلاش های نیروهای انتظامی و امنیتی برای برقراری امنیت در جامعه، گفت: از نیروهای انتظامی و امنیتی که به صورت شبانه روز در خدمت امنیت جامعه هستند قدردانی می کنیم و امیدواریم که مبارزه با مخلان امنیت همچنان ادامه داشته باشد./1400/پ210/

ارسال نظرات