۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۶۹۶۵۸۷
با حضور آیات شب زنده دار و اعرافی برگزار شد؛

آیین رونمایی از آثار جدید دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه + فیلم

آیین رونمایی از آثار جدید دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه + فیلم
آیین رونمایی از آثار اجتهادی و تخصصی دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه با حضور آیات اعرافی و شب زنده دار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، آیین رونمایی از آثار اجتهادی و تخصصی دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه ظهر امروز با حضور آیات اعرافی و شب زنده دار در دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه برگزار شد.

ضرورت تربیت نیروهای توانمند در عرصه تبیین وقایع ناپایدار جهان اسلام در حوزه 

آیت الله شب زنده دار در این مراسم با این اشاره به ضرورت تربیت نیروهایی که بتوانند در بیان وقایع ناپایدار جهان اسلام و تکامل بخشی به جامعه بشری پاسخگو باشند، اظهار داشت: این موارد مطالبه به حقی است که از حوزه های علمیه وجود دارد و اگر گفته می شود از حوزه مبارکه انتظار می رود، قهراً متناظر با ابن مطالباتی است که عرض شد.

استاد درس خارج حوزه علمیه اذعان کرد: مطالبه دوم طراحی و پیشنهاد و ارائه راه حل نسبت به مسائل بخش مهمی است که نیازمند به اطلاعات مختلفی است که استنباط های فقهی را داشته باشد و راه حل هایی را برای مشاکل ارائه بدهد. اگر قرار است حکومت اسلامی باشد باید از متن کتاب و سنت راه حل استخراج و استفاده شود.

در مسیر تعالی و تحول حوزه نباید شتاب زده باشیم

آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه ابراز داشت: اگر ما رشد و تعالی حوزه را بخواهیم متناسب با دنیای معاصر دنبال کنیم در سه ساحت علمی، اخلاقی و کنشگری در حوزه در عرصه هدایت جامعه دنبال کرد.

امام جمعه موقت قم با اشاره به افراط و تفریط در تحول و ساحت علمی در حوزه علمیه خاطرنشان کرد: در مسیر تعالی و تحول حوزه نباید شتاب زده باشیم، تراث گذشته را باید مورد توجه قرار داد، مع الاسف در ساحت علمی شاهد افراط و تفریط  هایی هستیم.

تعداد بازدید : 3

تحصیل ۷۰ درصد طلاب در دروس خارج فقه معاصر

گفتنی است، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام اثنی عشری با بیان گزارشی از روندفعالیت های دفتر فقه معاصر و آثار اجتهادی و تخصصی در حوزه علمیه تصریح کرد: در راستای شناخت آثار روز و مورد نیاز جامعه لجنه های علمی شکل گرفت و این لجنه های علمی گام به گام همراه با اساتید به سوالات پاسخ داده که نهایتاً حاصل آن راه اندازی 9 درس خارج فقه معاصر شد و حاصل این کلاس نیز 9 اثر علمی است که امروز شاهد رونمایی از آن خواهید بود.

وی افزود: 50 درس فقه معاصر تا به امروز در حوزه برگزار می شود که 70درصد از طلاب حداقل یک روز در یکی از این کلاس ها شرکت کرده و مشغول به تحصیل در دروس فقه معاصر حوزه های علمیه می باشند و این استقبال نشان از اهمیت پردازش به علوم روز و مورد نیاز جامعه است.

حجت الاسلام اثنی عشری در پایان اظهار داشت: بیش از 200 موضوع پایان نامه فقه معاصر مصوب شده و به زودی موضوعات نهایی ابلاغ می شود، این موضعات فرضی نیست و از دل نظریات و دروس به وجود آمده است و به عمق مطالب تولیدی کمک خواهد کرد./پ202/

ارسال نظرات