۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۶۹۶۷۷۰
مرکز مدیریت حوزه های علمیه در بیانیه ای:

نمایندگان مجلس با پیروی از شهید مدرس توطئه های استکبار را خنثی کنند

نمایندگان مجلس با پیروی از شهید مدرس توطئه های استکبار را خنثی کنند
مرکز مدیریت حوزه های علمیه از نمایندگان خواست تا ضمن تلاش برای رفع مشکلات مردم در راستای خنثی سازی توطئه های استکبار در داخل و خارج از کشور تلاش کنند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مرکز مدیریت حوزه های علمیه به مناسبت ۱۰ آذر ماه سالروز شهادت آیت الله مدرس و روز مجلس بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

مقام معظم رهبری مدظله العالی: «مدرّس خصوصیت عمده‌اش این بود که هیچ عامل ارعاب و تهدید و تطمیع و فریبگری در او اثر نمی‌کرد. همان وقتی که علی‌الظّاهر فضا را بر ضدّ او آن‌چنان متشنّج کرده بودند که علیه‌ش شعار می‌دادند، او ایستاد و حرف خودش را زد. این خصوصیت یک نماینده خوب در مجلس است.» مورخ ۲۷/۱۱/۱۳۷۸‌

شهید آیت الله مدرّس رحمة الله علیه یکی از الگوهای برجسته‌ی تاریخ معاصر کشور ما و نمونه یک عالم مبارز و شجاع در راه استقلال ملت ایران و حفظ اسلام عزیز بود که در این مبارزه الهی به هیچ وجه از اهداف و عقاید حق خود دست نکشید و با ایراد سخنرانی‌های منطقی و صریح علیه استبداد رضا خان به روشن‌گری پرداخت. شهید آیت الله مدرس رحمه الله علیه تجسم عینی آیه شریفه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ» (احزاب/۳۹) بود. او معتقد بود «وقتی شجاعت نباشد، عقیده، عملی نخواهد شد.»

روح بزرگ مدرّس رحمه الله علیه، مناعت طبع و بی اعتنایی او به دنیای فانی و زودگذر از او انسانی وارسته‌ای ساخت و همین ویژگی سبب شد تا در اوج قدرت و محبوبیت دست از زندگی ساده و بی آلایش خود بر ندارد و تهدید و تطمیع او را از گام نهادن در مسیر حق منصرف نکند که سرانجام دولت استبداد مجبور شد او را در اوج غربت و عظمت در کاشمر به شهادت برساند.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه ضمن گرامیداشت روز ۱۰ آذر ماه یاد و خاطره شهید آیت الله مدرس رحمة الله علیه و تبریک و تهنیت روز مجلس شورای اسلامی به همه مردم شریف ایران اسلامی به‌ویژه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی از همه آنان خواستار است با اتکاء به قدرت لایزال الهی و پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری مدظله العالی شخصیت بی نظیر مرحوم آیت الله مدرس رحمة الله علیه را الگوی خود قرار داده و با حرکت انقلابی و خردمندانه، تلاش بی وقفه‌، استخراج قوانین جامع و تمدن ساز از متن قرآن و احادیث، کارآمدی و مردمی بودن در مسیر حل مشکلات مردم گام‌های موثرتری بردارند و با هوشیاری هرچه بیشتر توطئه‌های استکبار جهانی را در داخل و خارج کشور خنثی نمایند.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه

ارسال نظرات