۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۶۹۶۸۳۶
مدیر حوزه علمیه اصفهان:

طلاب باید در همه عرصه ها ممتاز باشند

طلاب باید در همه عرصه ها ممتاز باشند
اصفهان ـ آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه هرگز از آموزش خسته نمی شویم، گفت: اگر بدانیم ارزش انسان به میزان علم او است.

به گزارش خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد مدیر حوزه علمیه اصفهان، در مراسم تجلیل از ممتازین آموزشی سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰حوزه علمیه اصفهان، در مدرسه علمیه صدر بازار، اظهار کرد: تمام آنچه که امروز ما میراث دار آن هستیم، از انبیاء و اهل بیت(ع) داریم و هر آنچه که امروز ما آموخته ایم به همت علمای خلف بوده است.

وی با بیان اینکه روایات متعددی که از اهل بیت خاصه امیر المومنین(ع) پیرامون علم آموزی و تعلیم و تعلم علم، بیان شده است، با هدف ارزش گذاری علم در جامعه بوده، گفت: اگر بدانیم ارزش انسان به علم است نه به لباس، مال و پست، هرگز از آموختن خسته نمی شویم.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: ارزش ها نباید در جامعه تغییر یابد، که اگر ارزش و ضد ارزش ها جابجا شد، مسیر هدایت و کمال جامعه منحرف می شود.

وی با اشاره به اینکه این خصلت انسان است که تشبه به برتر کند و سعی نماید خود را شبیه به برتر ذهنی خود کند، گفت: حال اگر کسی امریکا و غرب را برتر بداند، خود را به رسم تشبه عجین فرهنگ برهنگی می کند و اگر کسی دین و اهل بیت را برتر بداند، سعی می کند علم، انسانیت و تقوا را ارزش بداند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: امروز برخی کشورها و ملتها فقط دوست دارند خود را بدون زحمت شبیه ظواهر کشورهای غربی کنند، ولی در پی کسب تکنولوژی و صنعت و علم آنها نیستند.

وی ابراز کرد: تنها تفاوت جامعه الهی و طاغوتی در ارزش ها است، اهل بیت آمده اند که به ما بفهمانند که ارزش به علم و تقوا و انسانیت است.

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: امروز طلاب ما باید روزی هزاران بار از این نعمت هدایت و آموختن بهترین علم، شکر کنند، چه بسا ثروتمندانی که ارزش های آنها فرسنگ ها از ارزش های واقعی و الهی چون علم و انسانیت فاصله دارد.

وی خاطرنشان کرد: حضور در محیط علمی، کسب علم و عالم شدن از توفیقات بزرگ خداوند به ما هست، امروز طلبه ها بزرگترین دارایی ها را که علم و تقوا باشد، دارند.

امام جمعه اصفهان خطاب به طلاب ممتاز حوزه علمیه اصفهان گفت: حقیقت این است که همه مدارس علمیه برای طلاب ممتاز ایجاد شده است، لذا شایسته هست همه طلاب حوزه های علمیه ممتاز باشند.

وی یادآور شد: ما سه نوع شکر داریم، نخست شکر قلبی است، یعنی بدانیم آن‌چه داریم از خداوند است، دوم شکر زبانی و در نهایت شکر عملی است، شکر عملی طلبه در اعمال و رفتارآنها باید هویدا باشد، باید دنیا بفهمند که با ورود به طلبگی، تغییری در رفتار و گفتار ما حاصل شده که زیبنده ترین نوع آن تقید به نماز اول وقت است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در پایان گفت: بدانید و آگاه باشید که تلاش و همت بالاتر از استعداد است و چه بسا افراد کم استعدادی که با تلاش به جایگاه رفیع علمی رسیده اند./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات