۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۹۶۸۶۵
حجت الاسلام فخرروحانی تشریح کرد؛

عملکرد سه ماهه بنیاد خیرین حوزه های علمیه

عملکرد سه ماهه بنیاد خیرین حوزه های علمیه
مدیر عامل بنیاد خیرین حوزه های علمیه با ذکر اهداف و فعالیت های این نهاد بر لزوم جذب کمک های داوطلبانه در جهت پشتیبانی از فعالیت های علمی و توسعه علم در حوزه تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین فخر روحانی مدیر عامل بنیاد خیرین حوزه علمیه در نشست خبری گزارش عملکرد سه ماهه این نهاد گفت: ایده تأسیس بنیاد خیرین حوزه علمیه از ماه ها قبل وجود داشت که در سال جاری با ابلاغ آیت الله اعرافی آغاز به کار کرد؛ هدف از تأسیس چنین نهادی افزایش و ساماندهی فعالیت اجتماعی حوزویان و برطرف کردن نیاز های حوزه علمیه است.

وی با شماره اهداف بنیاد خیرین حوزه علمیه قم ادامه داد: گسترش فرهنگ وقف، بهره گیری از توانمدنی های خیرین و فراهم آوردن زمینه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در حمایت از حوزه های علمیه مد نظر این نهاد است؛ حمایت از حوزه علمیه نباید در ساخت و گسترش عمرانی حوزه ها خلاصه شود بلکه توسعه علم نیز احتیاج به حمایت داشته که در بنیاد خیرین حوزه به دنبال جذب کمک های خیرین در جهت توسعه علم هستیم.

حجت الاسلام فخر روحانی اظهار داشت: حمایت و ساماندهی خیرین بسیار مهم است چرا که برای بعضی از نیازها چندین خیر داوطلب می شوند اما بعضی دیگر به علت بی اطلاعی خیرین هیچ شخصی داوطلب رفع آن نیاز نمی شود؛ نوسازی و تجهیز مدارس علمیه یکی از مهم ترین نیاز ها است که خیرین نسبت به چنین نیازی بی اطلاع هستند.

وی تأکید کرد: تلاش داریم تا از نهادهای همسو در جهت توسعه علم بهره برداری، مشارکت و همراهی کنیم؛ نیازهای نهاد های حوزوی را احصا کردیم و برای هزینه کرد کمک های داوطلبانه اولویت های هر یک از نهادهای حوزوی را جویا شدیم.

مدیر عامل بنیاد خیرین حوزه های علمیه گفت: تأسیس دفاتر استانی این نهاد نیز در دستور کار است که با حضور جمعی از متنفذین استانی و مدیر مرکز حوزه علمیه استان شورایی تشکیل شده که یک نیروی جهادی به عنوان دبیر این شورا وظائف اجرایی را بر عهده خواهد داشت؛ لزومی ندارد که متنفذین عضو این نهاد از روحانیون باشند بلکه هر فردی می تواند به عنوان فرد سرشناس صلاحیت عضویت شورای استانی بنیاد خیرین حوزه را داشته باشد.

وی اظهار داشت: هر هزینه ای که در این بنیاد صورت می گیرد با امضای آیت الله اعرافی خواهد بود چرا که وی رئیس هیأت امنای این نهاد است از همین رو خیرین می توانند بهتر به ساختار نهاد اطمینان کنند؛ تنها نهاد خیریه زیر نظر حوزه علمیه همین بنیاد است که نسبت به حوزه های علمیه تصمیم می گیرد.

مدیر عامل بنیاد خیرین حوزه های علمیه در خصوص فعالیت های این بنیاد از مرداد ماه جاری تا کنون گفت: در این نهاد خیریه به دنبال فعالیت های عام المنفعه نیز هستیم نه اینکه فقط برای حوزه های علمیه کمک هایی را جذب کنیم؛ مرداد ماه جاری که اوج کرونا بود و بسیاری از روحانیون نیز به کرونا مبتلا شده بودند با حضور گروه های جهادی از این بیماران عیادت به عمل آمد و همچنین نسبت به خانواده ها نیز تفقدی صورت گرفت.

وی اظهار داشت: بعضی از بیماران کرونایی بودند که تحت پوشش بیمه نبود و هزینه هایی را متحمل شدند که تعداد 287 بیمار توسط بنیاد خیرین حوزوی حمایت شدند و در همین راستا 430 میلیون تومان کمک های مردمی جهت سلامت و درمان جذب شد و همچنین 250 میلیون تومان برای کمک هزینه تهیه شد.

حجت الاسلام فخر روحانی گفت: 36 گوسفند نیز با توجه به نیت خیرین در اهداف مختلفی قربانی و صرف شد؛ خیریه ایتام طلاب یکی از فعالیت های مهم بنیاد خیرین حوزه است که در همین راستا روحانیون و طلابی که از سال 90 تا کنون به رحمت خدا رفته و زیر 50 سال سن داشتند و همچنین فرزند زیر 18 سال داشتند شناسایی شده و با حضور جمعی از معمرین و پیشکسوتان حوزوی هدایایی به فرزندان آن ها تقدیم شد؛ 110 خانواده در خیریه ایتام طلاب شناسایی شده و به دنبال این هستیم منابع لازم برای حمایت از خانواده هایی که احتیاج به درآمد پایدار دارند را تهیه کنیم.

وی در پایان گفت: ساکنین شهرک مهدیه نسبت به تهیه احتیاجات خود در محل مشکل داشتند و با هزینه بالایی عرضه کالا صورت می گرفت که برای رفع این نقیصه یک فروشگاه در شهرک مهدیه دائر شد که اقلام مورد نیاز را به قیمت پایین تر عرضه می کند؛ ممکن است خیری از پرداخت پول نقد معذور باشد اما تولید کننده ای است که می توان کالا را به قیمت تمام شده به فروش برساند که برخی از کالاهای این فروشگاه همین شرایط را دارند.

ارسال نظرات