۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۶۹۶۹۱۰
روزنامه لبنانی الاخبار بررسی کرد؛

آمریکا با کمک‌های لجستیکی و همکاری اطلاعاتی از داعش در سوریه حمایت می‌کند

آمریکا با کمک‌های لجستیکی و همکاری اطلاعاتی از داعش در سوریه حمایت می‌کند
به نوشته روزنامه الاخبار ارتش آمریکا ضمن حمایت از اتحاد گروه «مغاویر الثوره» با داعش در سوریه به آن‌ها کمک‌های لجستیکی و اطلاعاتی می‌دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، روزنامه الاخبار در یادداشتی نوشت: کمک‌های لجستیکی و همکاری اطلاعاتی آمریکا نشان می‌دهد واشنگتن از احیای مجدد داعش در سوریه حمایت می‌کند. این در حالی است که گروه تروریستی داعش در حال برقراری روابط تجاری با گروه مسلح موسوم به «ارتش مغاویر الثوره» است. گفتنی است گروه مسلح موسوم به «ارتش مغاویر الثوره» به نیرو‌های آمریکایی وفادار و تابع نیرو‌های آمریکایی است.

نیروی هوایی سوریه مدتی است که عملیات فشرده‌ای را در منطقه واقع بین شهرک الرصافه در حومه جنوبی استان الرقه و مناطقی در مجاورت شمالی منطقه جبل البشری که نیرو‌های داعش در آن فعال هستند انجام می‌دهد. داعش در این مناطق به مواضع ارتش سوریه و سایر نقاطی که در آن چوپانان به همراه دام‌های خود رفت و آمد می‌کنند با هدف تهیه آذوقه و مهمات حمله می‌کند.

به گفته منابع میدانی الاخبار، داعش در عملیات خود در بخش البادیه، که استان‌های الرقه، دیرالزور، حمص و حماه را به هم متصل می‌کند، بر «شیوه‌های جنگ چریکی» تکیه می‌کند؛ البته علی رغم جدیت آن‌ها در این نوع جنگ ها، ایجاد تغییر در نقشه کنترل بر منطقه دشوار است.

داعش نیرو‌های خود را در منطقه توزیع کرده است به گونه‌ای که ردیابی آن‌ها را دشوار می‌کند. داعش به ویژه در مناطق جنوب دیرالزور در مجاورت حومه شرقی حمص، بر دو نوع اصلی حملات متکی است: اولین نوع سازماندهی شده است که کاروان‌های تدارکاتی ارتش یا کاروان‌های تجاری را هدف قرار می‌دهد، و در هر حمله، با ۵۰ تا ۷۵ نیرو که با اتومبیل‌های دو دیفرانسل و موتورسیکلت‌های خود حرکت می‌کنند انجام می‌دهد. نوع دوم، با تکیه بر گروه‌های کوچکی که در بهترین حالت بیش از ۱۰ نفر نیستند، حمله می‌کند این افراد قبل از فرار از فواصل دور تیراندازی می‌کنند و از طبیعت جغرافیایی ویژه موجود در البادیه استفاده می‌کنند که شامل تعداد زیادی دره و جاده‌های قدیمی است.

قابل ذکر است که این حملات سازماندهی شده با امواجی از پارازیت وسایل ارتباطی سوریه از سوی پایگاه التنف همراه است، در حالی که داده‌ها حاکی از آن است که هسته‌های سازمانی داعش که چنین عملیاتی را انجام می‌دهند، اطلاعاتی مربوط به جاده‌های مورد استفاده ارتش را به دست می‌آورند. ارتش سوریه تدارکات را به نقاط واقع در اعماق منطقه البادیه یا نقاطی که کاروان‌های تجاری تردد می‌کنند منتقل می‌کند و این اطلاعات بیشتر از نیرو‌های آمریکایی و انگلیسی مستقر در پایگاه التنف به داعش داده می‌شود.

بر اساس اطلاعاتی که الاخبار در اختیار دارد، تعداد داعشی‌ها در البادیه تقریبا ۱۵۰۰ نفر است که هسته‌های آن‌ها تقریبا ۵۰ نفری است، در حالی که نمی‌توانند برای مدت طولانی در یک نقطه ثابت مستقر شوند یا حملاتی را با هدف کنترل پایدار بر هر نقطه‌ای انجام دهند، زیرا این نقطه به آسانی محلی برای هدف قرار دادن آن‌ها از طریق هوا یا محاصره زمینی تبدیل می‌شود./۹۸۸/

ارسال نظرات