۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۶۹۷۰۰۷
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

کادرسازی برای آینده نظام اسلامی مهم‌ترین رسالت آموزش‌وپرورش است

کادرسازی برای آینده نظام اسلامی مهم‌ترین رسالت آموزش‌وپرورش است
خراسان شمالی – حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: کادرسازی برای آینده نظام اسلامی مهم‌ترین رسالت آموزش‌وپرورش است که باید این گام را محکم و مستحکم بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در نشست با طلاب وظیفه آموزش‌وپرورش و مشاورین مذهبی مدارس استان، اظهار کرد: مجموعه آموزش‌وپرورش سرمایه است و طلابی که در این مسیر گام برداشته و عمر و تجربه خود را در این مسیر هزینه می‌کنند، درواقع برای پایداری نظام و انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی خطاب به طلاب وظیفه و مشاورین مذهبی مدارس، افزود: در اهمیت جایگاهی که شما قرار دارید همین بس که مدیران آینده نظام اسلامی در سر کلاس شما پرورش پیدا می‌کنند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم بدانیم آینده کشور در چه وضعیتی است باید به وضعیت آموزش‌وپرورش نگاه کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: معلمی که می‌خواهد تأثیرگذار باشد و نیروی مطلوب برای آینده و پایداری نظام اسلامی تربیت کند باید هم نسبت به دانش‌آموز و هم نسبت به جایگاهی که در آن قرار دارد دلسوز و عاشق باشد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: وجود نازنین نبی مکرم اسلام (ص) نماد یک مربی دلسوز است؛ زیرا در سرزمینی که نوزادان دختر را زنده‌به‌گور کرده و به‌راحتی بر سر مسائل دنیوی قتل می‌کردند عطوفت و مهربانی را گسترش داد و بین مردم اخوت برقرار کرد.

وی افزود: در آموزش‌وپرورش بستر آماده است و حکومت ما نیز حکومت اسلامی است؛ پس باید بتوانیم بستر فساد و گناه را از بین ببریم و گام اصلی کادرسازی برای انقلاب اسلامی که عملی بس پسندیده و مهم است را محکم برداریم.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه گفت: زمانی کارمان برکت پیدا کرده و حرف‌هایمان در نفوس مردم رسوخ پیدا می‌کند که از روی اخلاص باشد؛ زیرا اخلاص به معنای واقعی کلمه می‌تواند جهانی را متحول کند همچون سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی که با زندگی و شهادتشان جهانی را به فکر فرو برد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: معلم باید در تمامی صحنه‌ها بهترین باشد و این نیاز به سعی و تلاش فراوان دارد تا دانش‌آموز بتواند چه در مسائل اخلاقی و تهذیبی و چه در مسائل علمی آموزشی به معلم تکیه کند و او را الگوی کاملی برای دانش خود بداند./9314/پ210/

هادی رحیمی
ارسال نظرات