۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۹۷۰۲۱
نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین:

شهید فخری زاده محور برنامه هسته ای ایران بود

شهید فخری زاده محور برنامه هسته ای ایران بود
حجت الاسلام والمسلمین ربانی با تاکید بر اینکه شهید فخری زاده در موضوع هسته ای ایران نقشی محوری داشت، گفت: شهادت او نمونه کامل یک اقدام تروریستی توسط صهیونیست ها بود.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگرازی رسا، حجت الاسلام والمسلمین محسن ربانی، نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین، غروب جمعه در جمع خانواده های معظم شهدای منطقه کوه خضر نبی علیه السلام که به مناسبت اولین سالگرد شهادت دانشمند هسته ای، شهید محسن فخری زاده در منزل پدری این شهید جمع شده بودند، شهید فخری زاده را نمونه انسانی عالم و عامل دانست و با تصریح به ناشناخته بودن جایگاه این شهید، او را محور برنامه هسته ای ایران معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهید فخری زاده در موضوع هسته ای ایران نقشی محوری داشت، شهادت او را به دست بدترین و جنایتکارترین انسان ها، نمونه کامل یک اقدام تروریستی توسط صهیونیست ها دانست.

رایزن سابق جمهوری اسلامی ایران در آرژانتین شهید فخری زاده را دارای دو ویژگی جهادگری و پرتلاش بودن معرفی کرد و گفت: انصافا این دانشمند برجسته در هر ارگان و مرکزی پاگذاشت، پیروزی و ظفر، نتیجه ای بود که برای جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد.

وی شهید فخری زاده را دانشمندی دانست که جای او را به راحتی نمی توان پُر نمود و او را یکی از مصادیق واقعی حدیث شریف نبوی معرفی کرد که فرمودند: "إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِي الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ".

حجت الاسلام والمسلمین ربانی، شهید محسن فخری زاده را نمونه موفق یک عالم متبحر در رشته فیزیک هسته ای دانست که البته بر رشته های دیگر علوم نیز، تسلط داشت.

رییس موسسه اندیشه شرق با بیان اینکه شیعیان باید هم هدایت شده و هم هدایت گر باشند، گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند: "شِيعَتُنا أهْلُ الْهُدي وَ أهْلُ التُّقي وَ أهْلُ الْخَيْرِ وَ أهْلُ الإيمانِ وَ إهْلُ الفَتْحِ وَ الظَّفَرِ" و شهید فخری زاده، مصداق واقعی این حدیث گهربار بود.

نماینده سابق رهبر انقلاب در کشورهای آمریکای لاتین، با اشاره به وجود الگوهایی چون شهید فخری زاده در جامعه اسلامی، از جایگاه رفیع این شهید والامقام تجلیل کرد و او را شخصیت ولایی، متقی، اهل ذکر، هدایتگر و هدایت شده معرفی کرد.

در پایان این مراسم که با حضور تعدادی از مسئولین بنیاد شهید قم و جمعی از خانواده های گرانقدر شهدای منطقه کوه خضر نبی علیه السلام همراه بود، تابلو فرش حاوی تصاویر اسطوره های ایرانی، شهید محسن فخری زاده و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، به خانواده این شهید، تقدیم شد.

ارسال نظرات