۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۶۹۷۰۸۴
اقناع سازی در شبکه‌های اجتماعی:

نشست "بازاندیشی زنان در هویت جنسیتی" برگزار شد

نشست
با ورود به عصر اطلاعات و جامعه شبکه ای، روش های اعمال قدرت نیزمتفاوت شده است.یکی از مهم ترین راه های اعمال قدرت دراین دوره،استفاده از ابزار رسانه ومتقاعد سازی مخاطب است.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، "گروه زن و خانواده" پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی، اولین نشست خانواده پژوهی را با عنوان، اقناع سازی در شبکه‌های اجتماعی (بازاندیشی زنان در هویت جنسیتی)، با ارائه سرکار خانم دکتر مهدیان مدیر گروه ارتباطات و رسانه موسسه شناخت شنبه ۱3 آذرماه در سالن جلسات پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی برگزار کرد.

در ابتدای این نشست خانم دکتر مهدیان به چگونگی اقناع سازی مخاطب با سویه جنسیتی، در شبکه اجتماعی تلگرام پرداختند.

در این راستا ایشان گفتند، با ورود به عصر اطلاعات و جامعه شبکه ای، روش های اعمال قدرت نیز متفاوت شده است. یکی از مهم ترین راه های اعمال قدرت در این دوره، استفاده از ابزار رسانه و متقاعد سازی مخاطب است.

گسترش شبکه های اجتماعی، بازاندیشی درباره مفهوم «زن» و «هویت و نقش‌های جنسیتی زنانه» را سرعت بخشیده است. زنان ایرانی در این فضا بواسطه توسعه گفتمانهای فرامرزی جنسیتی، در نوعی مارپیچ سکوت قرار گرفته و برای پذیرش هویت مدرن فمینیستی و کنار گذاشتن هویت اصیل فرهنگی خود متقاعد می‌شوند. صفحه‎‌های فمینیستی در فضای مجازی با استفاده از تکنیک‌های ارتباطی اقناعی، هویت وارداتی فمینستی را درونی می‌کنند.

وی خاطر نشان ساخت با توجه به این که این فضا مملو از تکنیک های رسانه ای است لازم است با توانمندی زنان در عرصه سواد رسانه ای، انتخابی آگاهانه و نه اغواگرانه را در اختیارشان قرار داد.

وی افزود کتاب "تلگرام و متقاعدسازی در موضوع هویت و نقش های جنسیتی زنان" با مطالعه موردی کانال های تاثیرگذار تلگرام در حوزه جنسیت، با اشاره به محورهای مهم مورد نظر کانال ها در مورد نقش های زنانه، به چگونگی اقناع مخاطب توسط در این فضا پرداخته است.

این نشست به مدت یک ساعت و نیم ادامه داشت و نهایت با پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پایان پذیرفت.

ارسال نظرات