۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۶۹۷۲۱۲
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه:

شخصیت والای تهذیبی، تقریبی و علمی علامه مصباح برای جوانان تبیین شود

شخصیت والای تهذیبی، تقریبی و علمی علامه مصباح برای جوانان تبیین شود
کرمانشاه ـ آیت الله علما گفت: علامه مصباح از ابتدای مبارزات علیه نظام ستمشاهی در کنار امام راحل حضور داشتند، لذا باید این تاریخ برای نسل های جوان انقلاب بازخوانی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان کرمانشاه که با موضوع برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه، سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی و رحلت آیت الله مصباح یزدی برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی ها و گفتار خویش توجه و تاکیدات بسیاری بر ترویج فرهنگ اسلامی و سبک زندگی دینی دارند.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: خوشبختانه اسلام نگاه خاصی به رویدادهای دینی و مذهبی دارد، بنابراین همین امر می تواند فرصت بسیار مناسبی برای انتقال مفاهیم دینی و مذهبی به جامعه به ویژه نسل های جوان باشد.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: امروز یکی از نیازهای اصلی برای ارتباط با نسل جدید تولید محتواست، زیرا ارتباط گیری با مردم به ویژه نسل جوان هرگز با سخنرانی و خطابه کامل نخواهد شد، بنابراین باید از دیگر برنامه ها همانند تولید فیلم، برگزاری نمایشگاه عکس و ... برای انتقال مفاهیم ناب اسلامی استفاده کنیم.

آیت الله علما با اشاره به اینکه نام و یاد شهید حاج قاسم سلیمانی برای همیشه در تاریخ این انقلاب ماندگار خواهد شد، گفت: شهدای بسیاری امروز به عنوان الگوی جوان ایرانی و مسلمان شناخته می شوند و در این بین نقش تاثیرگذار مکتب حاج قاسم سلیمانی در بین نسل های این انقلاب بسیار خاص و ویژه است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت در کشور تاکید دارند زیرا بزرگانی در لوای این فرهنگ همانند شهید حاج قاسم سلیمانی رشد و پرورش یافته اند.

امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به عزاداری ایام فاطمیه اشاره کرد و بیان داشت: تاریخچه عزاداری برای حضرت فاطمه زهرا(س) قدمتی بیش از 3 قرن دارد و امروز باید سیره این بزرگ بانوی اسلام برای مردم به درستی تبیین شود.

آیت الله علما با اشاره به شخصیت والای تهذیبی، تقریبی و علمی مرحوم آیت الله مصباح یزدی، گفت: مرحوم آیت الله مصباح یزدی از ابتدای مبارزات ملت ایران علیه نظام ستمشاهی در کنار امام راحل حضور داشتند، لذا باید این تاریخ برای نسل های جوان انقلاب بازخوانی شود.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا از داشتن چنین شخصیت های مجاهد و انقلابی محرومند و همواره به دنبال خلق مفاهیمی از این دست هستند، با این وجود کشور ما سرشار از این اسوه های مقاومت و ایثار هستند که باید این ثروت های معنوی را همواره با برگزاری برنامه های پرمحتوا ارج بگذاریم./1400/پ210/

ارسال نظرات