۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۶۹۷۲۳۰
مدیر کل تبلیغات اسلامی سمنان:

راهپیمایی اربعین بهترین راه معرفی مکتب تشیع و مهدویت به عالم است

راهپیمایی اربعین بهترین راه معرفی مکتب تشیع و مهدویت به عالم است
سمنان - مدیر کل تبلیغات اسلامی سمنان گفت: معجزه حسینی راهپیمایی اربعین بهترین راه معرفی ارزش ها و آرمان های مکتب تشیع و فرهنگ جهان شمول انتظار موعود به عالم است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام عباس عبداللهی در آیین تجلیل از مسؤولان و تلاشگران موکب‌های اربعین حسینی شهرستان دامغان که با حضور، امام جمعه، علما، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی و جمعی از مسؤولان این شهرستان و خادمان صدیق فرهنگ عاشورایی در محل کانون شهدای بسیج دامغان برگزارشد، اظهارداشت: امروز در جهان، اسلام ناب محمدی، تشیع، مهدویت و فرهنگ انتظار ظهور منجی، بیش از هرچیز با کلید واژه اربعین حسینی معرفی می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سمنان با بیان اینکه هر ساله بابرگزاری راهپیمایی عظیم اربعین و برنامه‌های پیرامون آن ما با بزرگترین و خارق العاده‌ترین اجتماع بشری در طول تاریخ مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: این معجزه حسینی بهترین راه معرفی ارزش‌ها و آرمان‌های مکتب تشیع و فرهنگ جهان شمول انتظار موعود به عالم است.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف حتمی و مهم منتظران واقعی ظهور تلاش برای توسعه و ترویج فرهنگ راهپیمایی میلیونی اربعین است، تصریح کرد: هرچه درباب جامعه مهدوی و نزدیکی ابناء بشر و مؤمنان در جامعه فاضله مهدوی گفته شده است، در چند هفته برگزاری راهپیمایی اربعین حسینی به عینه دیده می‌شود؛ شاید بتوانیم بگوییم دیدن چنین واقعه عظیم معنوی در گذشته از آرزو‌های دست نیافتنی ما بود.

حجت الاسلام عبداللهی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب چندسالی است که پیش از ایام اربعین حسینی تذکر می‌دهند که فراموش نکنیم که ضیافت اصلی این برنامه میلیونی برعهده مردم عزیز عراق است؛ ما نباید از کار فکری و فرهنگی در این زمینه غفلت کنیم، باید به صورت جدی و پردامنه روی توسعه و ترجمه این فرهنگ برای دنیا کار کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی سمنان در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر ضرورت نقش آفرینی حوزه رسانه و فعالان آن، علما، مبلغان و مداحان، هیأت مذهبی و مجموعه‌های فرهنگی در توسعه و نشر فرهنگ راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: تبلیغات اسلامی یکی از ضعیف‌ترین دستگاه‌های حاکمیتی ما از منظر اعتبارات است، اما ما با تمام توان در راستای ایجاد تحول و رسیدگی به هیأت، مساجد و کانون‌های فرهنگی تبلیغی تلاش می‌کنیم. /۹۷۷/پ210/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
تنها دلخوشی در این دنیا شرکت در مجالس اهل بیت حضرت رسول خاتم صلوات الله علیه و آله می باشد
1
0