۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۶۹۷۲۵۳
سفر مدیر حوزه های علمیه خواهران به بوشهر؛

دیدار حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با نماینده ولی فقیه در بوشهر

دیدار حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با نماینده ولی فقیه در بوشهر
مدیر حوزه های علمیه خواهران در سفر استانی خود به بوشهر با آیت الله صفایی بوشهری دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور، مدیر حوزه های علمیه خواهران به استان بوشهر سفر کرد.

وی در آغاز این سفر استانی خود با آیت الله صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در بوشهر دیدار کرد.

آیت الله صفایی بوشهری در این دیدار با بیان اینکه نظام بشریت بر پایه هدایت استوار است، اضافه کرد: بر این اساس حوزه های علمیه به ویژه حوزه های علمیه خواهران نقش مهمی دارند.

وی اضافه کرد: جهان استکبار هم در تهاجم نرم خود گروه بانوان را در اولویت تهاجم قرار داده است، زیرا هم خود موثر هستند و هم در نزدیکان و محیط اجتماعی تاثیرگذارند.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: در جبهه مقاومت ایران، نقش مهمی برعهده بانوان است و حوزه های علمیه بانوان به عنوان مغز متفکر این جبهه، در تولید علم جامعه نقشی بی بدیل دارند.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: هیچ گاه حوزه های علمیه خواهران به میزان کنونی اهمیت نداشته است و جبهه استکبار هیچ گاه به این اندازه به بانوان اهمیت نداده است.

وی اظهار امیدواری کرد که هر روز بر قدرت و اقتدار معرفتی و اخلاقی حوزه های علمیه خواهران افزوده شود و این نور هدایت از ایران به سراسر جهان وارد شود.

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به بانوان با استعداد در این حوزه گفت: می توان از این ظرفیت در حوزه بین المللی هم استفاده کرد.

وی یادآور شد: در حدود 12 سال گذشته، نزدیک به 12 هزار متر به فضای حوزه های علمیه خواهران افزوده شده است و با احتساب این آمار در مجموع در حوزه های علمیه خواهران و برادران، به حدود 211 هزار مترمربع فضای حوزوی رسیده ایم.

امام جمعه بوشهر، تامین منابع پژوهشی، تربیت اساتید و ایجاد جشنواره های پژوهشی از جمله فعالیت های پژوهشی در عرصه بانوان بوشهر یاد کرد و گفت: تعداد زیادی از آثار برتر همایش علامه بلادی نیز به بانوان تعلق دارد.

آیت الله صفایی بوشهری، با اشاره به راه اندازی کارگروه هایی برای تالیف کتب حوزوی در استان بوشهر افزود: یک مرکز انتشارات و کارگروه پژوهش از این فعالیت های علمی حمایت می کند.

وی گفت: برنامه ما برای افق 1404 ایجاد 12 مدرسه علمیه قوی در استان بوشهر بوده است و تاکنون به حدود 90 درصد این افق دست یافته ایم.

وی با اشاره به رشد 500 درصدی رشد جوانان در حوزه علمیه بوشهر خاطرنشان کرد: حضور در گروه های جهادی و خدمات اجتماعی از موفقیت های دیگر حوزه علمیه بوشهر است و هر جا کار خوبی انجام می شود، حوزه های علمیه دیده می شوند.

وی اضافه کرد: حوزه های علمیه خواهران در مساله کرونا حماسه آفریدند و مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر از اولین مدارسی بود که در زمینه کرونا به نقش آفرینی پرداخت.

ارسال نظرات