۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۶۹۷۲۹۴
عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان:

آمریکا دنبال تغییر اکثریت پارلمانی با سوءاستفاده از وضعیت اقتصادی لبنان است

آمریکا دنبال تغییر اکثریت پارلمانی با سوءاستفاده از وضعیت اقتصادی لبنان است
موسوی یک عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اعلام کرد که آمریکا به‌دنبال تغییر اکثریت پارلمانی در لبنان است اما ملت این کشور هرگز مقاومت را رها نخواهد کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری رسا، «ابراهیم الموسوی» عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان طی یک نشست سیاسی اعلام کرد که آمریکا و متحدانش به‌دنبال تغییر اکثریت پارلمانی در لبنان هستند و روی وضعیت بد اقتصادی این کشور شرط‌بندی کرده‌اند.

وی افزود: این آخرین کارتی است که آنها در تلاش برای استفاده از آن هستند؛ اما ما روی هوشیاری ملتی که شهدا و مجروحان زیادی را برای محافظت از موجودیت و عزت خود تقدیم کرد شرط می‌بندیم و این مردم در این مرحله دشوار مقاومت را رها نخواهند کرد.

این نماینده حزب‌الله در پارلمان لبنان درباره مسئله رسیدگی به پرونده انفجار بندر بیروت در قوه قضاییه اظهار داشت که بدبینی زیادی میان بسیاری از لبنانی‌ها نسبت به عملکرد قوه قضاییه درباره این پرونده وجود دارد.

وی در خصوص وضعیت منطقه و روابط میان کشورهای عربی با سوریه اظهار داشت، تغییرات زیادی در مواضع کشورها مشاهده شده است و آنها به‌دنبال بهبود روابط اعراب با سوریه هستند.

«حسن فضل‌الله» دیگر عضو فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان نیز درباره بحران اقتصادی و مالی این کشور اعلام کرد که نظام بانکیِ شکست‌خورده در لبنان نقش زیادی در فروپاشی مالی کشور دارد. بانک‌ها پول سپرده‌گذاران را سرمایه‌گذاری کردند و سود زیادی از طریق سپرده‌های مردم به‌ویژه در بانک مرکزی به دست آوردند، این بخشی از رویکرد اقتصادی شکست‌خورده در لبنان است.

حسن فضل‌الله ادامه داد: ما همواره در موضع مخالفان این نظام بانکی بوده‌ایم اما همچنان در مؤسسات دولتی کسانی هستند که علی‌رغم اقدامات غیرقانونی این بانکها در انتقال پول مردم به خارج از کشور، از آنها دفاع می‌کنند.

این نماینده پارلمان لبنان خاطرنشان کرد: پول سپرده‌گذاران حق آنهاست که باید به آنها بازگردانده شود اما بانک‌ها پول‌های مردم را توقیف و از پس‌دادن آن خودداری کردند. ما موضع خود را صراحتاً در کمیته پارلمان اعلام و تأکید کردیم که به دفاع از حقوق سپرده‌گذاران پایبندیم و هر اقدامی را که به سپرده‌گذاران و پول آنها آسیب برساند رد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: برخی سیاستمداران در راستای منافع خود با لغو یارانه‌ اقلام ضروری همچون دارو بدون ارائه طرح جایگزین، به زندگی مردم آسیب زدند و ما امروز می‌خواهیم که در این تصمیم بازنگری شود. ما خواستار برداشتن گام‌های سریع از جمله توزیع کارت تأمین مالی و افزایش ساعات سرویس‌دهی به مردم در زمینه برق و ابقای یارانه داروهای بیماریهای مزمن و صعب‌العلاج هستیم.

حسن فضل‌الله درباره وضعیت دولت اظهار داشت: دلایلی که منجر به عدم تشکیل جلسه دولت شد مشخص است و مشکل مربوط به «طارق البیطار» بازپرس قضایی پرونده انفجار بندر بیروت می‌باشد و ما خواستار حل مشکلات و ازسرگیری جلسات کابینه هستیم.

این نماینده پارلمان لبنان در پایان تأکید کرد: دولت باید موانع عدم تشکیل جلسه را از پیشِ‌رو بردارد و ما خواستار اخلال در کار دولت نیستیم اما برخی در داخل دستگاه قضایی وجود دارند که بر اساس ملاحظات داخلی و خارجی کار می‌کنند و محاسبات شخصی و فرقه‌ای دارند، همین امر منجر به نابودی قوه قضاییه از داخل و عملکرد نامناسب آن درباره پرونده‌های حساس می‌شود./۹۸۸/

ارسال نظرات