۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۶۹۷۳۱۶
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای؛

دانشجو موتور محرکه کشور در گام دوم انقلاب اسلامی است

دانشجو موتور محرکه کشور در گام دوم انقلاب اسلامی است
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای تصریح کرد: دانشجو، پیشگام عرصه علم و فناوری و جنبش‌های دانشجویی، موتور محرکه کشور است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت روز دانشجو، تاکید کرده است: دانشجو، پیشگام عرصه علم و فناوری و جنبش های دانشجویی در ایران قبل و بعد از شکل گیری انقلاب اسلامی، موتور محرکۀ کشور است.

در این بیانیه آمده است:

روز دانشجو، روز یافتن هویت واقعی ایرانی ـ اسلامی جوان دانشجو و فرصت مغتنمی در بازخوانی و افتخار به آن هویت اصیل است.

انقلاب شکوهمند اسلامی حرکتی بود که با اهداف شاخصی همانند اسلام‌خواهی، استکبارستیزی، حفظ استقلال و آزادی کشور، کرامت‌بخشی به انسان، دفاع از مظلوم، پیشرفت و اعتلای علمی، فنی و اقتصادی کشور  به دست معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی «رحمت الله علیه»  آن روح بلند دوران و مجاهدت مردم به ویژه جوانان دانشجو شکل گرفت و این خط نورانی و صراط مستقیم بایستی بدون کوچکترین انحرافی ادامه پیداکندکه در این میان تکلیف نسل جوان کنونی و عمدتاً دانشجویی همین است که این خط را در همان جهت‌گیری به‌سوی تکاملِ بیشتر پیش ببرد.

در حقیقت تحقق آرمان‌های والای انقلاب اسلامی بدون نیرو و انگیزۀ جوانی، قدرت فکری و بدنی و نشاط، روحیه و خط‌شکنی‌ها که در جوان‌ها به‌ عنوان خصیصۀ شاخص وجود دارد، تقریباً سخت و یا حتی غیر ممکن می نمایاند.

از این رو جنبش دانشجویی مسلمان مورد نظر امامین انقلاب شکل گرفته و با مسؤولیت‌های مهمی از جمله متولی  امر «گفتمان‌سازی»  و «تصمیم‌سازی» عملی در سطح کشور و حرکت انقلابی ملت ایران، به عنوان پیشران حرکت و موتور محرکۀ کشور در گام دوم انقلاب مورد عنایت بیشتر رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

جنبش های دانشجویی اسلامی همیشه با تراکم قدرت و انگیزه، خلاقیت و شجاعت جوانی محل اثر بزرگ و عبور موفقیت آمیز و سهل الوصول از پیچ های بزرگ تاریخی در کشور و انقلاب اسلامی بودند.

اینک درگام دوم انقلاب، جوان دانشجو و دانشجوی جوان مسلمان با انگیزه، قدرت و جسارت فزون تری برای ادامه راه روشن اسلاف خود، با قدرت بیان و تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه گذشته همراه با خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی و به کار گیری همت بلند و هوشیاری و ابتکار عمل و با بهره گیری از تجربه‌های گرانسنگ و عبرت های گذشته و بهره مندی از تمامی ظرفیت های معطل مانده، خواهد توانست جهش بزرگی به سمت  افق های نوین و «ایجاد تمدن نوین اسلامی» و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی «ارواحنافداه» راسخ و استوار گام های بزرگی بردارد.

«شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی» تلاش دارد تا در راستای منویات راهگشای رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و انتظارات معظم له در چله دوم انقلاب خطاب به این شورا با بهره مندی بیشتر و جدی تر از جوانان مؤمن انقلابی و به‌کارگیری از ابتکارات و استفاده ازخلاقیت‌های آنان، با تبیین و عمق‌بخشی به شعارها، ضمن مردمی و فراگیر کردن، و طراوت و تازگی بخشیدن به مراسم دینی و انقلابی، در رساندن پیام صادقانه و صمیمی انقلاب به دل های مخاطبان، گام های مؤثر و اساسی بردارد.

إن شاء الله

ارسال نظرات