۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۹۷۳۸۷
در دیدار مدیرکل ارشاد با نماینده ولی فقیه در مازندران مطرح شد؛

میزبانی مازندران از جشنواره ملی تلاوت های مجلسی

میزبانی مازندران از جشنواره ملی تلاوت های مجلسی
مازندران - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در دیدار حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی از میزبانی مازندران از جشنواره ملی تلاوت‌های مجلسی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مسؤولان برگزاری جشنواره ملی تلاوت های مجلسی که به میزبانی استان برگزار شد، مأنوس شدن با کلام الهی را عامل رستگاری و سعادت انسان دانست و گفت: فاصله گرفتن از مسیر نور الهی زمینه ساز انحراف بشریت خواهد شد.

وی، مهم ترین عامل مشکلات امروز بشر به ویژه جوامع اسلامی را دور شدن از معارف ناب الهی دانست و افزود: امت اسلامی برای خروج از بحران های امروز جامعه راهی جز تکیه کردن به مفاهیم ناب الهی و معارف اهل بیت(ع) ندارد.

امام جمعه ساری در ادامه گفت: اگر در مسیر نور الهی حرکت کنیم از ظلمت ها، وسوسه های شیطانی، حب و هوای نفس در امان خواهیم ماند و دل های ما از این مسائل زدوده خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، توجه به مباحث دینی و قرآنی را یکی از برجستگی های مردم مازندران عنوان کرد و بیان داشت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند باید این برجستگی ها بیشتر تقویت شود.

وی با بیان این که مازندران در حوزه مباحث دینی و قرآنی ظرفیت های بسیار بالایی دارد که باید به آن توجه بیشتری شود، ادامه داد: درخشش فعالان قرآنی و دینی این استان در مجامع و عرصه های مختلف نشان دهنده ظرفیت، علاقه مندی، استعداد و قابلیت بالای این استان است.

نماینده ولی فقیه در مازندران به نقش مهم و برجسته صدا و سیما و سایر دستگاه های اجرایی در برگزاری این رویداد مهم قرآنی، دینی و فرهنگی اشاره کرد و گفت: همه بخش های مختلف استان باید برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن این برنامه فاخر قرآنی و فرهنگی به میدان بیایند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که توجه به مباحث قرآنی در جامعه اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است، بیان داشت: باید برنامه های قرآن محور در جامعه بیشتر تقویت شود و گسترش پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که امروز نیازمندیم سبک زندگی قرآنی در جامعه ما بیشتر ترویج و تقویت شود، ادامه داد: اگر آرمان ها و ارزش های قرآنی در میان خانواده ها و عموم جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد از بسیاری آسیب های فرهنگی و اجتماعی مصون خواهیم ماند.

وی بر ضرورت برنامه ریزی مناسب و دقیق برای احیاء امر قرآن در جامعه تأکید کرد و افزود: همان طور که احیاء امر اهل بیت(ع) در جامعه ضروری است، احیاء امر قرآن نیز از اهمیت بالاتری برخوردار است.

عباس زارع، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این جلسه با اشاره به میزبانی استان در بحث جشنواره ملی تلاوت های مجلسی، گفت: این مراسم 23 تا 25 آذر ماه با حضور قاریان برتر قرآن کشور در استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان این که مازندران در برنامه تلاوت های مجلسی خوش درخشید، افزود: با بررسی های صورت گرفته از سوی مرکز، پس از 15 سال اختتامیه این جشنواره کشوری از تهران به مازندران واگذار شد.

زارع با بیان این که در این جشنواره قاری برتر بر اساس آرای مردمی انتخاب می شود، ادامه داد: همین امر موجب شور و هیجان بالایی میان نوجوانان و جوانان استان خواهد شد.

وی با اشاره به تشکیل نه کارگروه به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر این برنامه فاخر دینی و فرهنگی، افزود: امیدواریم سازمان مدیریت برنامه ریزی استان نگاه ویژه ای به این رخداد فاخر فرهنگی که برای نخستین بار در مازندران برگزار خواهد شد داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران همچنین از حضور سخنرانان ملی در مراسم افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره فاخر فرهنگی خبر داد./950/پ210/

ارسال نظرات