۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۹۸۳۲۵
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

گرگیج، عروسک تفرقه انداز صهیونیزم

گرگیج، عروسک تفرقه انداز صهیونیزم
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به حوادث میانمار، بحرین و فلسطین گفت: گرگیج را چه شده است که زمین و آسمان را به هم می بافد و جز تفرقه و جدایی راه به جایی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به سخنان نسنجیده مولوی گرگیج گفت: این شخصیت با سخنان خود مفهوم و معنای رطب و یابس بافتن را به نمایش گذاشت.

وی سخنان گرگیج را عاری از حقیقت و مطالبی که برگرفته از لقمه های مشکوک از وهابیت و سپاه صحابه است دانست و افزود: امروز خودنمایی شخصیتی را که در سفره های ضد مسلمین بارور شده است را به گویشی نامرغوب و واکنشی شنیع در مقابل واقعیت های اعتقادی و تاریخی قرار می دهد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه گرگیج با این سخن نه اینکه خدمتی به وهابیت نکرد بلکه به خلیفه دوم نیز جسارت و توهین کرد، اظهار داشت: اگر بگوییم حاتم طایی با سخاوت و بخشش زبانزد شد و آن رجلی که در تاریخ با بول کردن در چشمه زمزم می کوشید تا شهرت حاتم طایی را به دست بیاورد به مثابه این سخن است که امروز گرگیج با این سخانش مثل اینکه در چشمه زمزم بول کرده است.

وی ادامه داد: این کار نه اینکه شهرتی برای او ندارد بلکه این مطالب سخیف عاری از حقیقت و برگرفته از نظام تفرقه، جدایی و ضدیت با اتحاد امت واحده قرآنی موجب می شود که برادران عزیز اهل سنت و علمای منصف و حق طلب خود در مقابل چنین یاوه گویی هایی بایستند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شیعه و سنی تن به سخنان تفرقه انداز نخواهند داد، ابراز کرد: چنین سخنانی از مزدورانی سرمی زند که همواره به خون های ناحق ریخته در طول تاریخ رضایت داده و به تفرقه جهت استعمار آن ها توسط استکبار و صهیونیزم تن داده اند.

وی چنین جسارتی را برگرفته از اعتقادات دولت سعودی عربستان و اعتقادات دولت بحرین دانست و تصریح کرد: این سخنان برگرفته از عقاید دولت های عربستان، بحرین و اسرائیل می باشد که زندان هایشان مملو از مسلمانانی است که به تبعیت از قرآن برای آن ها جرم بریده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با اشاره به سکوت گرگیج در وقایع ضد مسلمانان کشور میانمار گفت: این سخنان برافتاده از کلمات کسانی است که در میانمار چون جوجه گردان مسلمانان را در آتش سوزاندند و جناب گرگیج زبان در کام فروبست و سخنی نگفت، حال چه شده است که زمین و آسمان را به هم می بافد تا مقاصدی را دنبال کند که جز تفرقه و جدایی و جز تنفر قلبی و انزجار در میان امت اسلام راه به جایی نخواهد برد.

ارسال نظرات