۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۶۹۸۴۱۶
مدرس زیست طلبگی در فضای مجازی:

فضای مجازی جای اقناع سازی نیست

فضای مجازی جای اقناع سازی نیست
کرفی بحث در فضای مجازی را صحیح ندانست و گفت: در فضای مجازی فعالیت می‌کنیم که گفتمان صورت بگیرد، اما فضای مجازی جای اقناع سازی نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، هشتمین جلسه کنشگری موثر در فضای مجازی همزمان با شب یلدا با موضوع زیست طلبگی در فضای مجازی با تدریس مصطفی کرفی برگزار شد.

کرفی با اشاره به فعالیت در فضای مجازی گفت: برای فعالیت در فضای مجازی باید تکلیف خودمان را بدانیم که قرار است چه کاری انجام دهیم، در واقع کنشگر کسی است که هدفی را مشخص می کند و در راستای آن هدف تلاش می کند.

وی با تاکید بر رسالت طلبگی در فضای مجازی اظهار داشت: می توانیم در فضای مجازی هم رسالت تبلیغی داشت و هم روزمره نگاری کرد، اما کنشگری مضاف بر گذاشتن مطالب روتین می باشد بلکه کنشگر به دنبال هدف مشخصی است.

انتشار مطالب در فضای مجازی، برمحور اخلاق

کرفی با اشاره به اقتضائات فعالیت طلبگی در فضای مجازی اظهار کرد: در کنار شناخت ابزار و شیوه های جذب مخاطب در فضای مجازی باید همانند فضای حقیقی اخلاق را در این فضا  هم مورد توجه قرار داد، انتشار مطالب باید بر محور اخلاق باشد.

وی با تاکید بر اخلاق در فضای مجازی تصریح کرد: در فضای مجازی نیز دقیقاً مثل فضای حقیقی باید صبر و حوصله داشت؛ در این فضا باید تحمل داشت چرا که ممکن است بیشتر از فضای حقیقی به طلاب توهین و اهانت صورت بگیرد.

کرفی برچسب زدن دیگران در فضای مجازی را صحیح ندانست و خاطرنشان کرد: صرف یک یا دو برخورد در فضای مجازی نباید به دیگران بر چسب بزنیم، با مواجهه با مخالفت ها از کوره در نرویم، متوجه باشیم که فضای مجازی جای بحث کردن نیست برای تغییر عقاید باید کتاب خواند و فضای مجازی جای تغییر عقاید نیست.

بحث در فضای مجازی اغلب آورده ای ندارد

وی بحث‌های مجازی را فاقد آورده دانست و گفت: بحث در فضای مجازی اغلب به جدل کشیده می‌شود و معمولاً آورده ای ندارد چرا که این بحث‌ها به بی اخلاقی نیز کشیده خواهد شد؛ در فضای مجازی فعالیت می‌کنیم که گفتمان صورت بگیرد اما فضای مجازی جای اقناع سازی نیست.

فضای مجازی جای اقناع سازی نیست

استاد کنشگری موثر در فضای مجازی با بیان اینکه برای پاسخگویی به شبهات در فضای مجازی بهتر است با مشورت اهل علم این کار را انجام داد، ابراز کرد: نیاز نیست در فضای مجازی به همه شبهات پاسخ داد و اگر زمانی بنابر پاسخ شد باید ابتدا با اهل علم آن مشورت شود تا بدانیم اول خودمان سوال و شبهه را خوب متوجه شده ایم سپس در مقام پاسخ آن برآییم.

قرار نیست تبدیل به یک بلاگر شویم و از لحظه لحظه زندگی عکس بگذاریم

وی با اشاره به روزمره نویسی گفت روزمره نویسی هم حد و مرز دارد، قرار نیست تبدیل به یک بلاگر شویم و از لحظه لحظه زندگی عکس و فیلم گذاشت و مطلب نوشت.

کرفی بیوگرافی و آواتار صفحه را مهم دانست و اظهار داشت: آواتار ما نباید به گونه‌ای باشد که مخاطب را از ما دور کند، در فضای مجازی برای تاثیرگذاری بیشتر باید با هویت واقعی نه فیک نیوز وارد شد.

وی با بیان اینکه خودمان را در حلقه دوستان محصور نکنیم، خاطرنشان کرد: گفتمان دیگران و جبهه مخالف را بشنویم و حرفمان را به دیگران برسانیم و خودمان را محدود و محصور در یک جبهه نکنیم.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
با کمال احترام به این عزیز
ایشون یا فضای مجازی رو به درستی نمی شناسند یا از اقناع خبری ندارند؟!
غرب با تمدن به شدت حیوانیش ، تونسته عالم رو قبضه بکنه ، اون وقت ما روی خروار خروار گنج معرفتی و رسانه ای خوابیدم و بگیم اقناع ممکن نیست؟!
1
0