۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۶۹۸۵۰۵

داوری آثار جایزه جلال همچنان ادامه دارد

داوری آثار جایزه جلال همچنان ادامه دارد
دبیر اجرایی جایزه ادبی جلال آل‌احمد، گفت: قرار نیست دقت در داوری را فدای سرعت کنیم، بنابراین فعلاً زمانی را برای برگزاری مراسم اختتامیه اعلام نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، غلامرضا طریقی دبیر اجرایی چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد در گفت‌وگویی با اشاره به آخرین وضعیت برگزاری اختتامیه این دوره اظهار داشت: هیأت علمی این جایزه نیمه آبان‌ماه از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی و منصوب شد و از همان زمان روند داوری‌های آثار آغاز شد.

وی گفت: زمان ارسال آثار به این دوره از جایزه تا پانزدهم آبان‌ماه ادامه داشت و بر این اساس ۹۰۷ عنوان در حوزه رمان، ۲۸۷ عنوان در بخش مجموعه داستان کوتاه، ۳۵۶ اثر در بخش مستندنگاری و ۳۷ عنوان دربخش نقد ادبی به دبیرخانه واصل شد.

داوری آثار همچنان ادامه دارد

طریقی با اشاره به اینکه گروه‌های مختلف داوری در حال بررسی آثار در بخش‌های مختلف هستند، تصریح کرد: در برخی از بخش‌ها که آثار کمتری داشتیم، داوری‌ها به پایان رسیده است اما به طور مثال در بخش رمان که آثار زیادی ارسال شده بود، روند داوری به صورت فشرده همچنان ادامه دارد.

فعلاً زمانی برگزاری اختتامیه مشخص نیست

دبیر اجرایی چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد با بیان اینکه هنوز نمی‌توان به صورت قطعی زمانی را برای برگزاری مراسم اختتامیه اعلام کرد، گفت: داوری بحث کیفی است و قرار نیست دقت در داوری را فدای سرعت کنیم. از این رو نمی‌خواهیم به گروه‌های داوری فشار آوریم زیرا این امر از عدالت به دور است. بنابراین فعلاً زمانی را برای برگزاری مراسم اختتامیه اعلام نمی‌کنیم اما به زودی در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

جایزه ادبی جلال آل‌احمد یک جایزه ادبی دولتی است که به منظور معرفی آثار برگزیده ادبیات داستانی در ایران پایه‌گذاری شده‌ و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۱۳۸۷ نخستین دوره خود را در سال‌روز تولد آل‌احمد آغاز کرد. این جایزه از آن سال بدون وقفه ادامه داشته و هر سال هم‌زمان با سال‌روز تولد جلال آل احمد (یازدهم آذرماه)، با انتخاب کتاب‌های برگزیده به کار خود پایان می‌دهد.

ارسال نظرات