۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۶۹۸۵۳۶
سید احمد عبودتیان:

جنگ امروز سخت‌تر از دفاع مقدس است

جنگ امروز سخت‌تر از دفاع مقدس است
مدیر بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا گفت: اگر در دوران دفاع مقدس جنگ تنها در محدوده مرزی بود، امروز نمی‌توان خط مقدم و مرزی برای محدوده تهاجم دشمن تعیین کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، سید احمد عبودتیان در گردهمایی فعالان مردمی راهیان نور که به همت جامعه وارثون در پلاک 313 مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به اینکه با فعالیت در حوزه ایثار و شهادت می‌توان انقلاب را پیش‌برد، اظهار کرد: واقعه عاشورا نمونه عظیم‌تری است که هرسال پررنگ‌تر از سال قبل دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه در موضوع عاشورا با یک مسئله مردمی با ماندگاری بی‌نهایت روبرو هستیم، عنوان کرد: باید به این موضوع اندیشه کنیم که آیا دفاع مقدس قابلیت مردمی بودن تا این حد را دارد یا خیر و باید توجه داشته باشیم که جریان‌های انقلابی و دلسوز و حتی خود رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا تا چه اندازه با این موضوع درگیر هستند.

مدیر بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا با تاکید بر اینکه تمام اقشار مختلف مردم از گنجینه دفاع مقدس بهره‌مند شوند، مطرح کرد: مقام معظم رهبری در دیدار 19 آبان‌ماه به موضوع مراقبت از تحجر تاکید کردند و تحجر را به منقطع شدن از جریان عموم مردم معنی کردند.

وی با بیان اینکه تشکل‌ها جمعی از نخبگان مردم هستند ولی متاسفانه عموم مردم از این گنجینه استفاده نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر در دوران دفاع مقدس جنگ تنها در محدوده مرزی بود، امروز نمی‌توان خط مقدم و مرزی برای محدوده تهاجم دشمن تعیین کرد و این جنگ شبانه‌روزی و دائمی در تمام حوزه‌ها است.

عبودتیان با اشاره به اینکه امروزه در کسری از ثانیه موضوعات سیاسی، اقتصادی، اعتقادی، جنسی و ... در همه دنیا مخابره می‌شود، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس حدود یک میلیون نفر به خط مقدم رفتند و توانستند دشمن را به عقب برانند ولی امروزه در این جنگ سخت با کمبود نیرو مواجه شده‌ایم و باید افراد بسیار بیشتری پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه مشابه‌سازی و الگوسازی در نمونه‌های کوچک شکل گرفته است، تاکید کرد: این نمونه‌ها حرکت خوبی بوده است ولی امروز به یک حرکت بسیار عظیم‌تری نیازداریم که هرچه سریع‌تر باید شکل گیرد.

مدیر بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم خود مردم از ارزش‌های دفاع مقدس حمایت کنند، یادآور شد: اگرچه فعالیت‌های ما در حوزه راهیان نور اثرگذار است ولی باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که در آینده نزدیک خود مردم به طور مستقیم به گنجینه شهدا متصل شوند.

ارسال نظرات