۰۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۶۹۸۵۴۳
امام جمعه ساری:

آمریکا هر روز به افول و زوال نزدیک تر می شود

آمریکا هر روز به افول و زوال نزدیک تر می شود
مازندران - امام جمعه ساری با اشاره به شکست سیاست های آمریکا در منطقه گفت: دشمنان انقلاب اسلامی هر روز به افول و زوال نزدیک تر می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت مسیح(ع) گفت: مسیح پیامبر بزرگ خدا است و آمدن او برای بشیریت مایه خیر و برکت است.

وی با بیان این که متأسفانه با عملکرد نادرست در قرون وسطی به مسیحیت ضربه زدند، افزود: امروز هم دولت های مسیحی که مشی سیاسی آنها لائیک است با استعمارگری، استثمار ملت ها، ظلم و جنایت در حق بشریت به شکل دیگری در حال ضربه زدن به مسیحیت هستند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که مسیح ضد ظلم و طرفدار حقوق بشر و انسان ها و دیندار و پیغمبر خداوند متعال بوده است، تصریح کرد: همه ما باید به دین ارج و ارزش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در ادامه سخنان خود به پنجم دی ماه روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: کشور ما از جمله کشورهایی است که در برابر بلایای طبیعی آسیب پذیر است و بخشی از این آسیب پذیری به این خاطر است که حق طبیعیت را به طبیعت نمی دهیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به هفتم دی ماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به دستور امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: تشکیل این نهاد، خدمت بزرگی به کشور بوده که به برکت تلاش های صورت گرفته میزان افراد با سواد در کشور از 35 درصد به بیش از 90 درصد رسیده است.

وی در ادامه سخنان خود به نهم دی سالروز بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره کرد و افزود: بساط فتنه گران با حضور حماسی مردم جمع شد و به حتم نهم دی یک یوم الله بوده و به حق روز بصیرت نامیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش آمریکا پس از حادثه یازدهم سپتامبر 2001 برای اشغال پنج کشور منطقه در طی هفت سال اشار کرد و گفت: خوشبختانه با لطف خداوند، رهبری های خردمندانه مقام معظم رهبری و فداکاری های رزمندگان مدافع حرم به ویژه شهید سلیمانی همه نقشه ها و سیاست های خباث آلود آمریکا در منطقه نقش بر آب شد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که روز به روز قدرت اسلام نمایان تر و دشمنان حقیر و ذلیل تر می شوند، تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی هر روز به افول و زوال نزدیک تر می شوند و انقلاب، نظام اسلامی و ره آورد شهیدان روز به روز در حال تقویت است.

وی به شکست سیاست های آمریکا در عراق و افغانستان اشاره کرد و افزود: این کشور استعمارگر پس از سال ها اشغال این کشور با شکست در حال ترک منطقه است و حضور بیست ساله اش در افغانستان تنها موجب افزایش تولید مواد مخدر شده است.

امام جمعه ساری در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: اگر خدای ناکرده این امر مهم در جامعه اسلامی تعطیل شود اشرار مسلط می شوند./950/پ201/

ارسال نظرات