۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۶۹۸۸۱۷
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور:

۹ دی نشان داد مردم از جنس انقلاب هستند

۹ دی نشان داد مردم از جنس انقلاب هستند
مدیرحوزه‌های علمیه خواهران با تمجید از حضور مؤثر مردم در حادثه ۹ دی گفت: این حادثه نشان داد مردم از جنس انقلاب هستند.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور، در جلسه ستاد پذیرش این نهاد ضمن تبریک روز بصیرت به کسانی که این حماسه را آفریدند گفت: حادثه ۹ دی انقلاب را از یک باتلاق بزرگ نجات داد و امیدواریم این رابطه انقلابی میان مردم و نظام همچنان با نشاط و سربلندی ادامه یابد چرا که عامل قدرت انقلاب اسلامی حضور همراه با بینش روشن آحاد ملت در میدان‌های سخت است.

وی از حادثه ۹ دی به عنوان شکست جبهه استکبار در ایجاد شکاف در حرکت انقلاب یاد کرد و ادامه داد: اگر این حادثه بزرگ نبود، با طولانی شدن چالشی که پدید آمده بود، مشخص نبود چه تهدیدی متوجه نظام می‌شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور از ۹ دی به عنوان روز اثبات آمادگی مردم برای حفظ ارزش‌های انقلاب و موقعیت‌شناسی مردم یاد کرد و ادامه داد: این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب از مردم انتظار دارند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام از ابعاد مختلف برای مبارزه با جریان انقلاب فکر و برنامه‌ریزی می‌کنند، گفت: بخش مهمی از برنامه دشمن بر مسائل اجتماعی تمرکز دارد تا مردم را خسته و ناامید کند و با القای ناکارآمدی نظام، مردم از همراهی با نظام کنار بزند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه دشمن فهمیده است از راه ارعاب نظامی و امنیتی راه به جایی نمی‌برد، یادآور شد: به همین تمرکز دشمن بر مسائل اجتماعی قرار گرفته است تا از این طریق در کشور رخنه کند.

وی با اشاره به وظیفه حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران در مواجهه با این مسئله، اضافه کرد: ما وظیفه داریم دین را به عرصه‌های سبک زندگی وارد کنیم.

وی ضرورت حل مسئله‌های مهم اجتماعی نظام از قبیل افزایش سن ازدواج، جمعیت و فرزند آوری و طلاق از راه فرهنگ‌سازی را مورد اشاره قرار داد و افزود: از حوزه‌های علمیه خواهران انتظار می‌رود از طریق فرهنگ‌سازی این مسائل را حل کند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران در قسمت دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال بانوان برای ورود و تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران در سال‌های گذشته این مسئله را نشان‌دهنده رویکرد مثبت جامعه زنان به شناخت ارزش‌های دینی و علاقه به تخصص‌های دینی دانست و افزود: انتظارات فراوانی از طلاب وجود دارد، بنابراین نباید در جذب جوانان توانا و صالح تردید کنیم.

وی ضمن تمجید از راه‌اندازی تشکل سفیران برای جذب علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: با وجود شرایط کرونایی تبلیغ چهره به چهره اثر مثبتی بر آمار پذیرش داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور اظهار امیدواری کرد امسال نیز با تلاش مضاعف این روند رو به رشد تداوم یابد و با توجه به سیاست جذب از بیوت صالحه و خوشه‌های انقلابی و مذهبی، پذیرش عناصر توانا به حوزه افزایش یابد.

ارسال نظرات