۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۶۹۸۸۲۲
اسماعیلی:

فارابی درباره مکتب و شخصیت سردار سلیمانی فیلم خواهد ساخت

فارابی درباره مکتب و شخصیت سردار سلیمانی فیلم خواهد ساخت
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در سال آینده فیلم‌هایی با حمایت دولت در بنیاد سینمایی فارابی با موضوع مکتب و شخصیت حاج قاسم، تولید خواهد شد.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، وزیر ارشاد در حاشیه همایش مکتب حاج قاسم درباره اتفاقاتی که در حوزه فرهنگ و سینما در حال رخ دادن است، خبرهای تازه‌ای داد؛ از تولید فیلم با موضوع شهید سردار قاسم سلیمانی، تشکیل شورای سینما با حضور رئیس جمهور تا برگزاری اردوهای راهیان نور.

اسماعیلی درباره ساخت فیلم‌های سینمایی با محوریت شهید سلیمانی گفت: ما در جشنواره فیلم فجر در بخش ویژه‌ای به موضوع شهید سلیمانی خواهیم پرداخت. همچنین در سال آینده فیلم‌هایی با حمایت دولت در بنیاد سینمایی فارابی با موضوع مکتب حاج قاسم و شخصیت حاج قاسم تولید خواهد شد.

وی درباره شورای عالی سینما که قرار بود در آذرماه تشکیل شود گفت: شورای عالی سینما مصوبه قبلی دولت بود اما مجلس هشتم اشکالی به آن گرفته بود که به لحاظ آیین‌نامه‌ای باید این اشکال را برطرف می‌کردیم. این موضوع در کمیسیمن فرهنگی دولت در نوبت طرح و حل مسئله است؛ به محض اینکه حل شود، در دستور کار جلسه آینده کمیسیون فرهنگی مجلس این موضوع به تصویب خواهد رسید و بعد در دولت آیین‌نامه مصوب شده، قابل اجرا خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در بحث ترویج مکتب حاج قاسم سلیمانی در زمینه دانشگاه‌ها توضیح داد: مهم‌ترین بحث‌ ما در این زمینه نظریه‌پردازی و تحلیل همه‌جانبه ابعاد این شخصیت بزرگ در دانشگاه‌ها است. دانشگاه می‌تواند این مسئله را با نمادسازی و تبیین علمی برای همیشه به عنوان یک مسئله مهم، برای حوزه فرهنگ و هنر فعال و اجرایی نگه دارد. این موضوع خیلی مهم است زیرا اگر این پیوند برقرار نشود به عنوان یک حادثه صرف باقی می‌ماند و به عنوان مسئله‌ای برای فردا مطرح نمی‌شود.

او درباره کمک دولت برای راهیان نور با توجه به حساسیتی که شخص رئیس جمهور در این باره داشته است بیان کرد: بحث حمایت از فعالیت‌های فرهنگی طبق آیین‌نامه‌ای خواهد بود که وزارت ارشاد آن را تصویب می‌کند و ظرف یک ماه بعد از ابلاغ بودجه به تصویب دولت می‌رسد؛ بدون شک یکی از محورهای اصلی آن گسترش فرهنگ دفاع مقدس خواهد بود.

ارسال نظرات