۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۶۹۸۸۴۹
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

آیت الله مصباح پرچمدار جهاد تبیین بود/ طلاب راه علامه را ادامه دهند

آیت الله مصباح پرچمدار جهاد تبیین بود/ طلاب راه علامه را ادامه دهند
آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه شخصیت علامه مصباح را در مبارزه آشتی ناپذیر با جبهه استکبار می شناسیم، گفت: طلاب راه آیت الله مصباح را ادامه دهند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پنجشنبه شب در مراسم اولین سالگرد ارتحال آیت الله مصباح یزدی که در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: این مجلس به یادبود عالمی عامل و تاثیرگذار، فقیهی بصیر و آگاه، حکیمی مجاهد، انسانی مسئولیت شناس و از پیشگامان نهضت اسلامی در غربت امام خمینی و یار و یاور رهبری برگزار شده است.

وی با اشاره به شخصیت آیت الله مصباح اظهار داشت: سخن گفتن از این چنین شخصیت هایی برای هر گوینده ای سخت است چرا که تمام عمر خود را وقف اسلام و جهاد تبیین و وقف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) کرده اند.

امام جمعه قم ادامه داد: سالگرد ارتحال این مجاهد فی سبیل الله با چند مناسبت مهم 9 دی، 19 دی، سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و از همه مهم تر شهادت صدیقه طاهره (س) مقارن شده است؛ یک رابطه معنا داری بین سالگرد ارتحال این فقیه حکیم و ایام هایی که ذکر شد وجود دارد.

آیت الله حسینی بوشهری یکی از نقش های برجسته حضرت فاطمه زهرا را پرچمداری از ولایت دانست و تصریح کرد: حضرت نقش خود را در جهاد تبیین به خوبی ایفا کرد، آیت الله مصباح تربیت شده مکتب علوی و فاطمی است، او هم در عصر ما گاهی یک تنه پرچم جهاد تبیین را فاطمه وار بدست گرفته بود.

وی با اشاره به تقارن ارتحال علامه مصباح با حادثه 9 دی اظهار داشت: مردم در 9 دی پس از 8 ماه بهم ریختگی فضای جامعه و شبهه افکنی دشمنان کارستانی در تاریخ انقلاب و جهان رقم زدند؛ کار آیت الله مصباح نیز غبارزدایی از جامعه در مقابل شبهه افکنی ها بود.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم علامه مصباح را مدافع حریم مرجعیت دانست و گفت: آیت الله مصباح در دفاع از ولایت فقیه سنگ تمام گذاشته است.

وی با اشاره به تقارن شهادت سردار سلیمانی و ارتحال علامه مصباح یزدی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی با همه ویژگی هایش به عنوان یک عنصر نظامی شناخته شده هستند که ماموریتش دفاع از مرزهای جغرافیایی اسلام است، اگر او مرزبان مرزهای جغرافیایی است، آیت الله مصباح مرزبان جغرافیای اعتقادی است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به راه های هدایت بشریت گفت: خداوند به وسیله سه عنصر انبیاء و اوصیاء، عقل و خرد و عالمان دینی بشریت را به راه راست هدایت می کند، البته عالمی که بداند ثمره علم او عمل به آن است آیت الله مصباح از این دست علما بود.

امام جمعه قم علامه مصباح را اهل زهد و پارسایی برشمرد و خاطرنشان کرد: آیت الله مصباح اهل مال اندوزی و تعریف از خود نبود و رغبتی از تعریف دیگران نشان نمی داد و در مسیری که انتخاب کرده بود استقامت ورزید؛ ما شخصیت علامه مصباح را در مبارزه آشتی ناپذیر با جبهه استکبار می شناسیم، طلاب راه آیت الله مصباح را ادامه دهند.

ارسال نظرات