۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۶۹۸۹۴۱
امام‌جمعه ملبورن استرالیا:

ولایت و عدالت علوی راهکار گشایش مشکلات است

ولایت و عدالت علوی راهکار گشایش مشکلات است
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با بیان این که عدم تفکیک مظلوم از ظالم و ستمگر، نتیجه دوری از نظام عدالت علوی(ع) است، گفت: حمایت از قشر ضیعف وظیفه تمام اقشار جامعه است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین اشفاق وحیدی امام‌جمعه ملبورن و نماینده مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی در استرالیا در خطبه ‌های سیاسی - عبادی نماز جمعه این هفته که با حضور تعدادی از نمازگزاران در مجتمع والعصر شهر ملبورن استرالیا برگزار شد، ولایت و عدالت علوی را راهکار گشایش مشکلات فعلی جهان دانست.

وی با بیان این که عدم تفکیک مظلوم از ظالم و ستمگر، نتیجه دوری از نظام عدالت علوی (ع) است، ابراز داشت: حمایت از قشر ضیعف جامعه وظیفه تمام اقشار جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با تاکید به این که متأسفانه قشر ثروتمند با بی توجهی به هم نوعان ضعیف خود، در گسترش پدیده تروریسم، فقر، بیکاری و تورم نقش بسزایی دارد، اظهار داشت: عامل معضل فقر و بیکاری نسل جوان در جوامع مختلف، دور نگهداشتن آنان آموزش و نوآوری است و این یک بازی سیاسی، افکار استکباری در جهان است.

وی دفاع از حقوق ملت و حمایت از قشر ضیعف را در گرو پیروی از سیره اهل بیت اطهار (ع) دانست و تصریح کرد: مراجع عظام تقلید بویژه مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای دام ظله العالی، بعنوان وارث حقیقی میراث علمی و ارزش های اسلامی اهلبیت اطهار علیهم السلام، حامی مستضعفان و مجری واقعی عدالت و انصاف در جهان اند.

این روحانی استرالیایی با اشاره به این که عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر صهیونیستی اس سوی اعراب منطقه از جمله امارات متحده عربی و عربستان سعودی، جهان اسلام را با چالش های جدی تری مواجه کرده است، ابراز داشت: ملت های جهان اسلام با اعلام مخالفت با این جنبش منحوس، ملت فلسطین را از بیچارگی نجات دهند.

وی با بیان این که ملت‌های مظلوم فلسطین، عراق، افغانستان و یمن بیدار هستند و اجازه بازی های سیاسی را به حاکمان مرتجع خود نخواهند داد، خطاب به دادگاه بین‌المللی لاهه گفت: برای احیای حقوق مظلومان، نظام عدالت علوی را دستور کار خود قرار دهید./988ؕ/

ارسال نظرات