۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۶۹۹۰۷۹
مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه‌ خبر داد؛

تغییر رویه معاونت تهذیب در مشارکت دادن طلاب

تغییر رویه معاونت تهذیب در مشارکت دادن طلاب
حجت الاسلام رهنما گفت: معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه صرفاً پیشنهادات و راهبردهایی را برای طلاب ترسیم و حامی میدان داری طلاب در عرصه‌های تربیتی است.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجید رهنما، مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، در گفت و گویی گفت: معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه در رویه‌ای جدید، روند دستوری و ابلاغی فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی را به روند مشارکتی با کنشگری خود طلاب و مدارس علمیه تبدیل نموده است.

وی با اشاره به اینکه اعمال این رویکرد باعث می‌گردد تا ظرفیت‌های متراکم مردمی پای کار بیاید، اظهار داشت: یکی از رویکردهای معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه پیگیری مردمی‌سازی است.

مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه اظهار داشت: در روند قبلی طلبه، مخاطب فرض شده، گزاره‌هایی به او القا و برای پیگیری دیکته می‌شد، در این نوع تعامل جوهره درونی افراد برای صحنه‌گردانی و عنصر سازندگی تحریک نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برآنیم تا طلاب را بیش از پیش متوجه مسئولیت‌هایی که بر دوش دارد، قرار داده او را کارگزار فعالیت‌های تربیتی معرفی نمائیم، خاطرنشان کرد: معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه صرفاً پیشنهادات و راهبردهایی را برای طلاب ترسیم و حامی میدان داری طلاب در عرصه‌های تربیتی است.

حجت الاسلام رهنما در ادامه گزارشی از پویش «پاسداشت استوانه‌های بصیرت آیت الله مصباح یزدی و حاج قاسم سلیمانی» ارائه کرد و ابراز داشت: پاسداشت بصیرت در اندیشه و عمل و نیز گفتمان سازی، شناسایی و فعال سازی شبکه ای از کنشگران فرهنگی – حوزوی از مهمترین اهداف برگزاری این پویش حوزوی است.
وی «فعالیت آئینی حول محور این دو شخصیت برجسته»، «گفتمان سازی حول مکتب ایشان» و «هم افزایی و شبکه سازی فرهنگی» را از مهمترین رویکردهای این پویش توصیف نمود و اظهار داشت: عموم طلاب از مخاطبان این پویش بوده، فرایند عملیاتی آن در ۱۱ قالب فعالیتی از «مشارکت در تأمین مالی و قربانی کردن به نیت مواسات با محرومان و مستضعفان (هدیه از طرف آیت الله مصباح و شهید سلیمانی)» آغاز و تا مرحله «شبکه سازی بین‌المللی بینشی و عملی با هدف جهاد تبیین» را دنبال می‌کنیم.

مدیر اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه عرصه داد و ستد تولیدات فرهنگی با فعالان جهان اسلام و جبهه مقاومت را از حساس‌ترین و پیچیده‌ترین اقدامات این پویش توصیف کرد و اذعان داشت: برای عملیاتی سازی این رسالت مهم، از ظرفیت‌های سازمانی حوزه‌های علمیه از جمله دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه بهره مند خواهیم شد.

وی بر اهمیت همکاری مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل در فعالیت‌های فرهنگی بین‌المللی اشاره کرد و یادآور شد: این پویش در مقیاس ۳۲ مرکز استانی برگزار و جوایزی منوط به ارائه گزارش از بررسی‌های هیئت داوران در نظر گرفته خواهد شد؛

حجت الاسلام رهنما، شناسایی ظرفیت و استعداد حوزه‌های استانی و تقویت همکاری و ارتباطات حوزوی را از رسالت‌های مهم این پویش دانست و اظهار داشت: این پویش با شعار «مقاومت بصیرانه سهم من / سهم تو / یک قدم» آغاز شده، تا انتهای دهه مبارک فجر ادامه خواهد داشت.

ارسال نظرات