۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۶۹۹۱۷۰
نماینده ولی فقیه در کاشان:

تدبیر و دانایی از رموز موفقیت حاج قاسم در عرصه های مختلف بود

تدبیر و دانایی از رموز موفقیت حاج قاسم در عرصه های مختلف بود
اصفهان - آیت الله سلیمانی با تسلیت شهادت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت و یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدای مقاومت بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی در آیین ویژه برنامه دومین سالگرد شهادت سرداررشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی که درتالارآزادی دانشگاه کاشان دانشگاه کاشان برگزارشد، گفت: تبیین شخصیت سردار شهید سلیمانی امروزباید به عنوان یک مکتب در سطح عالی مطرح شود.

وی با تسلیت شهادت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت و یاد و خاطره سردار رشید اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: حاج قاسم سلیمانی سیدالشهدا مقاومت بود

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: مکتب امام و امت و مکتب حاج قاسم را دو مکتب مهم در دوران ۴۰ ساله انقلاب دانست و افزود: مکتب امام و امت، جامعیت دین و اسلام ناب محمدی(ص) است و مکتب حاج قاسم، مقاومت در پیاده کردن دین اسلام است.

آیت‌الله سلیمانی رمز و راز موفقیت شهید سلیمانی را خدایی اندیشیدن، الهی زندگی کردن و خدامحور بودن دانست و اظهار داشت: این شهید جلیل‌القدر در دل، جان، روح و باطن فقط به خداوند متعال می‌اندیشید.

وی همچنین تدبیر، دانایی، مدیریت، پشتیبانی و مهندسی در جنگ را رمز موفقیت حاج قاسم اعلام کرد و افزود: حاج قاسم با امکانات کم توانست در برابر قوی‌ترین ارتش خاورمیانه و ارتش دنیا و اسرائیل در جنگ ۳۳ روزه پیروز شود و دشمن را به زانو درآورد.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم الگوپذیری ازمکتب حاج قاسم تاکید کرد و یادآور شد: اگر ما در مسیر پیش رو در زمینه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، و سیاسی بتوانیم مقاومت واستقامت را جزء اصول خود بدانیم، موفق خواهیم بود.

آیت‌الله سلیمانی ادامه داد: وظیفه و مسؤولیت همه ما درپاسداشت مقام و نشرآثار شهید سلیمانی و انتقال آن به نسل آینده سنگین است و باید گام‌های محکمی در این زمینه برداشته شود.

در ادامه عباس کتابی رئبس دانشگاه کاشان نیز با اشاره به اینکه شهید سلیمانی محور عزت، کرامت و وحدت مردم مسلمان و جبهه مقاومت است، گفت: حاج قاسم سلیمانی محور عزت، کرامت و وحدت مردم مسلمان ایران و جبهه مقاومت است و خواهد بود.

وی افزود: شهید سلیمانی تبلور و تجلی همه نیکی‌ها و مجاهدت‌هایی بود که به عینه ملاحظه کردیم و برای نسل سوم و چهارم انقلاب الگویی بی مانند شد.

رئیس دانشگاه کاشان وصیت نامه شهید سلیمانی را منشور بسیار ارزشمند در عرصه‌های مختلف دانست و گفت: نکات اخلاقی، عرفانی، اجتماعی و سیاسی این وصیت نامه منشور بسیار ارزشمندی برای الگوپذیری و بهره گیری نسل جوان از این سردار شهید است./۱۳۰۷/پ210/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات