۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: ۶۹۹۲۵۰

هشدار تند دبیر کل جنبش النجباء عراق به آمریکا

هشدار تند دبیر کل جنبش النجباء عراق به آمریکا
الکعبی دبیر کل جنبش النجباء تأکید کرد که آتش‌بس هیچ سودی به حال آمریکای اشغالگر نخواهد داشت و اجساد آنان به کشورشان بازخواهد گشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، اکرم الکعبی دبیر کل جنبش النجباء عراق در مراسم بزرگداشت شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، تأکید کرد که مواضع این جنبش در قبال آمریکای اشغالگر هیچ تغییری نکرده است.

کانال تلگرامی النجباء به نقل از الکعبی گزارش داد: «آتش‌بس هیچ سودی به حال [آمریکای] اشغالگر نخواهد داشت و اجساد آنان [به کشورشان] بازخواهد گشت... تهدیدات آنان نیز ما را نمی‌ترساند».

وی با بیان اینکه عملیات مقاومت علیه اشغالگری آمریکا، متوقف نخواهد شد، گفت: «[آمریکای] اشغالگر بابت هر حماقتی که مرتکب شود، باید هزینه پرداخت کند».

دبیر کل النجباء با تأکید بر اینکه «آمریکای اشغالگر را تعقیب خواهیم کرد»، خاطر نشان کرد: «اخراج اشغالگر، آغاز مسیر حاکمیت عراق است».

الکعبی با اشاره به اینکه ضربات مقاومت، تأثیر بسیار زیادی بر آمریکا داشته است، افزود: «آمریکا به همراه برخی از مزدوران در عراق، عنوان [نیروهای] خود را تغییر داده است... عملیات ما برای آزادسازی کشور ادامه دارد».

وی با بیان اینکه آمریکا نمی‌تواند در برابر مقاومت بایستد، تصریح کرد: «آمریکا هیچ گزینه‌ای جز خروج از عراق ندارد».

پس از تصویب مصوبه اخراج نظامیان خارجی از عراق، قرار بر این بود که تمامی نیروهای رزمی آمریکا از عراق خارج شوند، ولی بسیاری از کارشناسان تأکید دارند که فقط عنوان این نیروها تغییر کرده است.

بر اساس توافق آمریکا با دولت عراق، قرار بود تمامی این نیروها تا پایان سال ۲۰۲۱ از عراق خارج شوند، ولی سخنگوی کتائب سید الشهداء (گردان‌های سید الشهداء) عراق گفت که خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، حقیقت ندارد و هنوز بیش از دو هزار نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند./۹۸۸/

منبع: فارس
ارسال نظرات