۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۶۹۹۴۱۸
همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا؛

انتشار فایل های صوتی تفسیر قرآن امیرالمومنین

انتشار فایل های صوتی تفسیر قرآن امیرالمومنین
انتشرات شهید کاظمی در راستای ترویج اندیشه های حضرت امیرالمومنین(ع) اقدام به تولید فایل های صوتی کوتاه از منتخب آیات تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی کرده است.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، انتشرات شهید کاظمی در راستای ترویج اندیشه های حضرت امیرالمومنین(ع) همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اقدام به تولید فایل های صوتی کوتاه(پادکست) از منتخب آیات تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) نموده و بنا دارد از روز شهادت حضرت زهرا(س) تا روز شهادت حضرت علی(ع) به تعداد 114 عدد از این فایل های صوتی تولید و در اختیار عموم مخاطبین قرار دهد.

«امیر بیان»؛ تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم که ذیل هر صفحه از قرآن‌کریم احادیث تفسیری امام علی(علیه السلام) درج شده است، برای اولین بار در جهان اسلام تنظیم و تدوین و توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شد.

این تفسیر حدیثی برای اولین بار به شکل یک جلدی با بیش از ۱۰۰۰صفحه که در آن ۴۵۰۰ حدیث از امام علی(علیه‌السلام) و بیش از ۱۵۰۰ حدیث دیگر از بقیه امامان نیز استفاده شده(یعنی بیش از ۶۰۰۰ حدیث) که بیش از ۲۶۰۰حدیث آن احادیث تفسیری امام علی(علیه السلام) است و الباقی در زمره احادیث اعتقادی، اخلاقی، حکومت، سیاست، اجتماعی و تربیتی و... از آن حضرت می‌باشد.

در این مصحف شریف در هر صفحه در ذیل آیات قرآن؛ متن احادیث تفسیری آمده تا خواننده با متنی دو سویه یعنی: قرآن و عترت در کنار هم بهره مند شود. همچنین از ویژگی های بارز در تدوین این اثر منحصر به فرد استفاده از ۸۰ دوره کتاب تفسیری و بیش از ۵۰۰ عنوان کتاب حدیثی و تاریخی شیعه و سنی می‌باشد.

در این تفسیر به بیش از صد موضوع روز زندگی اعم از اخلاق، حکومت، جهاد و جنگ، تربیت، عرفان، سیاست، جامعه شناسی و اجتماعی، فقهی، تغذیه و بهداشت فردی و... اشاره شده است. متن این مصحف شریف به نحوی تنظیم یافته که برای عموم مردم مخصوصا قشر جوان، طلاب، حافظان قرآن‌کریم و دانشجویان و معلمین محترم کاملا قابل استفاده می‌باشد.

«امیر بیان»؛ تفسیر حدیثی امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) در یک جلد به همراه متن و ترجمه قرآن کریم به کوشش محمدرضا اوحدی در قطع وزیری و 1152 صفحه برای اولین بار در جهان اسلام تنظیم و تدوین و همزمان با اول ماه ذی القعده توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر می‌شود.

پیش از این استاد اوحدی با آثاری چون 1001نکته از زندگی امیر المومنین(علیه السلام) ، 1001 نکته از زندگانی حضرت مهدی(عج)، 1001 فضیلت از امیر المومنین(علیه السلام) در کتب اهل سنت، 1001 نکته از ولایت امیر المومنین(علیه السلام) ، 1001نور از فضایل امیرالمومنین(علیه السلام)، 1001پرسش و پاسخ از امیرالمومنین(علیه السلام) و ده ها اثر تحسین شده دیگه به جامعه کتابخوان معرفی شده است.

علاقه‌مندان جهت تهیه این اثر ارزشمند میتوانند به سایت رسمی انتشارات به آدرس https://nashreshahidkazemi.ir/ مراجعه و همچنین جهت دریافت فایل های صوتی مرتبط با این تفسیر یک جلدی می توانند از طریق سایت آپارات به آدرس https://www.aparat.com/nashreshahidkazemi و یا ارسال عدد 114 به سامانه پیام کوتاه 3000141441 اقدام نمایند.

ارسال نظرات