۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۹۹۴۲۶
به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی؛

وبینار «رفیق خوشبخت ما» از سوی خانه فرهنگ در هند برگزار شد

وبینار «رفیق خوشبخت ما» از سوی خانه فرهنگ در هند برگزار شد
وبینار بین المللی «رفیق خوشبخت ما» به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و به همت خانه فرهنگ در بمبئی هندوستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، همزمان با شهادت یگانه دخت پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، ابو مهدی المهندس و یارانشان وبینار بین المللی «رفیق خوشبخت ما» به همت خانه فرهنگ در بمبئی هندوستان و با حضور علما، اندیشمندان بین المللی، علاقمندان و آزادی خواهان در فضای معنوی خاصی، روز گذشته ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر به وقت محلی هند از طریق نرم افزار زوم برگزار شد.

در این وبینار محسن آشوری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی، حجت الاسلام والمسلمین مولانا اسلم رضوی رئیس مجمع علما شیعه ایالت مهاراشترا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مهدی حسینی معاون شورای علمای هند، حجت الاسلام والمسلمین سید تقی رضا عابدی رئیس شورای شیعیان جنوب هند، حجت الاسلام والمسلمین فیاض باقر رئیس مجتمع علما و خطبای ایالت مهاراشترا، حجت الاسلام والمسلمین سید محفوظ رضا امام جمعه شهر علیپور بنگلور، حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای مولانا میر اظهر حسینی عابدی عضو شورای اوقاف ایالت کارنتاکا سخنرانی کردند.

بنا به این گزارش این وبینار با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد. پس از آن کلیپ صلوات خاصه امام رضا (ع) اکران شد و در ادامه پیام جناب سرکنسول محترم جمهوری اسلامی ایران در بمبئی توسط کارمند محلی جناب آقای میرایی قرائت گردید و کلیپ شهید سلیمانی که توسط خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی تهیه شده بود، اکران شد.

وی در ابتدای این پیام با اشاره به صفت اخلاص سردار دلها شهید سلیمانی آورده ابراز داشت: سردار شهید سلیمانی دارای شخصیتی منحصربفرد بودند که تمامی اخلاق و احساسات برتر در این ایشان تبلور پیدا کرده بود. ایشان در تمام کارها با اخلاص کار می کردند و اخلاص در زندگی وی برجسته بود. رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) نیز در منویات و سخنرانی هایشان از اخلاص در کارها و فعالیت های سردار سلیمانی یاد کردند.

در ادامه پیام جناب آقای علیخانی سرکنسول محترم جمهوری اسلامی ایران افزود: یکی دیگر از ویژگی های سردار شهید سلیمانی ارادت و توسل ایشان به مقام شامخ حضرت فاطمه زهرا(س) بود که در طول مبارزات ایشان چه در زمان جنگ تحمیلی و چه پس از جنگ و در نبرد با تکفیری ها به حضرت فاطمه زهرا (س) در حل مشکلات تمسک می جستند. ایشان در وصیت نامه خویش خود را سرباز مطیع رهبری عنوان می کردند و این نیز یکی از شاخصهای مهم ایشان می باشد.

وبینار «رفیق خوشبخت ما» از سوی خانه فرهنگ در هند برگزار شد

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای مولانا اسلم رضوی رئیس شیعه علما بورد ایالت مهاراشترا ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همچنین دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام بیان داشت: امروز 6 ژانویه مطابق با پانزدهم دیماه سالروز تدفین شهید سلیمانی در شهر کرمان است. انتخاب این روز توسط خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران با تدبیرخوبی بوده است و من از طرف تمامی علما و اندیشمندان اسلامی از خانه فرهنگ برای برگزاری این وبینار تشکرو سپاس عرض می نمایم. وبینار های خانه فرهنگ ج.ا. ایران در بمبئی بموقع و شایسته و خوب برگزار می گردد و از علما و اندیشمندان دانشمند از نقاط مختلف هند استفاده می کند.

وی افزود: خداوند سبحان در قرآن مجید در سوره احزاب آیه 24 می فرماید که هیچگاه شهیدان را مرده مپندارید چراکه آنها زنده هستند و در آیه های پس از آن نیز خداوند متعال می فرمایند کسانی که به جوار خداوند می پیوندند در حیقت رضای خداوند را دارند و شهید دارای فضل و جایگاه بسیار بالایی می باشد که تنها کسانی که اخلاص دارند می تواند به این درجه عظیم نائل گردند. سردار شهید سلیمانی یکی از این شهیدان بزرگوار بودند که با عمل خود نشان دادند که لیاقت و شایستگی شهادت را دارند. وی دارای ویژگیهای بارز اخلاقی بودند که خیل عظیم مردم در مراسم تشییع آن عزیز شرکت کردند. 

در ادامه جناب حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید حسین مهدی حسینی معاون شورای علمای هند ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت یگانه دخت پیامبر اکرم (ص) و همچنین دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و یارانشان اظهار داشت: شهید قاسم سلیمانی نمادی از شکست استکبار جهانی و نشانه عجز و ناتوانی شیطان بزرگ بود و نشان داد که قدرت هایی که خود را برتر می دانند تماماً پوشالی می باشد. در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی در ایران همزمان با حمله به عین الاسد توام گردید و ایران اسلامی نشان داد که همه ادعاهای آمریکا دروغ است و نباید از استکبار جهانی بیمی داشت و شمارش معکوس نابودی آمریکا با این حمله آغاز شد.

وی در ادامه افزودند: محبت مردان خدا و مومنین تا ابد در دل مردم می ماند. امروزه در همه جای جهان مراسم متعدد یادبود برای ایشان منعقد شده است و حضور مردم در این مراسم همگی نشان دهنده محبت به ایشان در دلها می باشد و به همین منظور به ایشان سردار دلها نیز می گویند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای مولانا میر اظهر حسینی عابدی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت یگانه دخت پیامبر اعظم (ص) و همچنین دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام و یارانشان بیان داشت: خداوند سبحان در قرآن مجید می فرمایند که بهترین مردم آن هستند که در امتحانات خداوند سر بلند بیرون آیند. سردار سیلمانی دارای شخصیت کاملی بودند که در وجود این شخصیت بزرگ فضایل عالی متجلی شده بود. اخلاص و توکل به خداوند متعال یکی از مهمترین ویژگی های شخصیتی ایشان بود.

وی ادامه داد: سردار رشید اسلام شهید سلیمانی راه امام حسین (ع) را پیروی می کردند و این یکی از مهترین ویژگی های ایشان بود. در سخنرانی های ایشان این موضوع به صورت واضح بیان می گردد و در همین راستا بود که ایشان خوف و ترسی از جباران و ظالمان نداشت و توانسته بود قدرت دروغین و پوشالی استکبار جهانی را به همه جهانیان نشان دهد و به همین دلیل دشمنان اسلام از مکتب شهید سلیمانی ترسیده بودند و می خواستند که با حذف فیزیکی ایشان این مکتب فراموش شود ولی آنها اشتباه کردند چراکه امروزه بیش از پیش مکتب سلیمانی به همگان معرفی شده است و دشمنان نتوانستند به مقصد خود برسند بلکه باعث گردید آنها زبور و حقیر شوند و ملتها از آنها متنفر شوند. 

در ادامه جناب آقای حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای مولانا سید تقی رضا ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت صدیقه کبری (ص) و همچنین دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و یارانشان گفت: شهدای اسلام به ویژه شهید نمر و سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در زمره مکتب فاطمی (س) قرار می گیرند. آنها نشان دادند نه تنها در حرف بلکه در عمل و کردارشان پیرو واقعی این مکتب هستند و جان خود را حاضر هستند در این راه نثار کنند.

وی افزود: اگر توجه کنید به خوبی در میابید که با شهادت هرکدام از آنها شماره معکوس برای نابودی قدرت ها پوشالی و استکباری آغاز می شود. با شهادت سردار دلها شماره معکوس نابودی استکبار جهانی یعنی آمریکا آغاز گردیده و مردم دنیا فهمیده اند که آمریکا جنایتکار تا چه اندازه وحشی می باشد و حاضر است دست به هرعملی بزند.  

وبینار «رفیق خوشبخت ما» از سوی خانه فرهنگ در هند برگزار شد

حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای مولانا سید فیاض باقر از روحانیون شهر بمبئی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت یگانه دخت پیامبر اعظم (ص) و همچنین دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و یارانشان بیان داشت: سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی از مکتب امام حسین (ع) پیروی می کردند و ویژگی های مکتب امام حسین (ع) شهامت ، آزادگی ، شرافت و صفات عالیه را دارا بودند. سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جبهه های حق علیه باطل شرکت کردند. پس از آن نیز در مقابل تکفیری های داعش به مبارزه پرداختند و پیروز شدند و صلح را برای جهان به ارمغان آوردند.

وی ادامه داد: ایشان در راه ولایت بودند و بر این اصل پافشاری می کردند. گروه داعش نتیجه همکاری همه دشمنان اسلام بود که با پشتیبانی کامل از آنها می خواستند دین مبین اسلام را خدشه دار کند و سردار رشید اسلام با اتکا به قدرت لایزال خداوندی و پیروی از مکتب امام حسین (ع) بر این دشمنان تاختند و توانستند آنها را از بین ببرند. دشمنان اسلام و در راس آن استکبار جهانی نمی توانستند این پیروزی را ببیند و با کمال بی شرمی و مظلومانه ایشان را به شهادت رساندند.    

محسن آشوری وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن دومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام و ابومهدی المهندس و یارانشان و تشکر از همه سخنرانان و حاضرین در این وبینار بیان داشت: سردار سیلمانی یکی از افرادی بودند که ولایت فقیه را به عنوان یک امر حیاتی می دانستند و هردو آنها همدیگر را خوب می شناختند و سردار شهید در راه ولایت حرکت می کردند. ایشان به خوبی دشمنان اسلام و صلح را در جهان می شناخت و برای رسیدن به صلح جهانی هر اقدامی را انجام می داد. مراسم تشییع پیکر گلگون وی در جهان بی نظیر بود. مسلمانان و غیر مسلمانان به آرمان های ایشان عشق می ورزیدند. ایشان به همه جهان تعلق داشت.

یادآور می شود که این وبینار با اکران کلیپی از نوحه خوانی برای سید و سالار شهیدان پایان یافت و بیش از دویست نفر این وبینار را به صورت زنده در شبکه های مختلف مشاهده کردند.

لازم به ذکر است این مراسم در کانال تلویزیونی "علی تی وی" و همچنین در شبکه های اینترنتی یوتیوب "زین العبا 72" و" اس ان ان "به صورت زنده پخش گردید. علاوه بر آن نسخه کامل وبینار در کانال یوتیوب خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی بار گذاری شده است.

علاقمندان می توانند جهت استفاده و بهره برداری از این وبینار به آدرس https://youtu.be/SS8UJU1f03I مراجعه کنند./988/

ارسال نظرات