۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۶۹۹۵۹۷
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم:

دشمن روی جنگ اقتصادی متمرکز شده است

دشمن روی جنگ اقتصادی متمرکز شده است
کرمانشاه ـ حجت الاسلام جلیلیان گفت: دشمن بر یک جنگ ترکیبی تمرکز دارد که یک بعد آن اقتصادی است که به خوشبختانه با روی کار آمدن دولت انقلابی دشمن در حال مایوس شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام شمس الله جلیلیان امروز در همایش ائمه جمعه و جماعات استان کرمانشاه اظهار داشت: رسول خدا(ص) می فرماید با هر عالمی ننشینید مگر عالمی که شما را به پنج چیز از شک به یقین، از دشمنی به خیرخواهی، از تکبر به تواضع، از ریا به اخلاص و از علاقه به دنیا به بی اعتنایی از آن دعوت کند.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم گفت: حضرت علی(ع) نیز می فرمایند «لغزش علما مانند شکستن کشتی است که خود غرق می شود و دیگران را هم با خود غرق می کند».

این استاد حوزه علمیه با اشاره به ابعاد گسترده وجودی برخی افراد، خاطرنشان کرد: حاج قاسم سلیمانی از آن دسته افرادی است که شخصیتش آن چنان گسترده است که به سادگی قابل ترسیم نیست او مالک اشتر زمان بود و شناخت مالک اشتر کار ساده‌ای نیست.

حجت الاسلام جلیلیان تاکید کرد: میزان تاثیرگذاری انسان‌ها تابعی از ابعاد و عمق وجودی آنها است گاهی تاثیر انسان ها در روستا یا شهرهاست و گاهی نیز بین المللی است و گاهی بالاتر از اینها در عرصه تاریخ تاثیرگذار هستند و حاج قاسم جزء آن هاست و اگر بخواهیم ابعاد شخصیتی حاج قاسم را بفهمیم این کلام نورانی  رهبر معظم انقلاب کفایت می‌کند که فرمود حاج قاسم را به عنوان یک فرد نگاه نکنید بلکه به عنوان یک مکتب به او نگاه کنید.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم به عناصر شکل دهنده مکتب حاج قاسم اشاره کرد و گفت: یکی از عناصر شکل دهنده مکتب حاج قاسم ظرفیت و جامعیت اسلام انقلابی به عنوان یک مکتب پویا و حرکت زا در برابر گفتمان های لیبرالیستی و ناسیونالیستی است.

این استاد حوزه علیه تصریح کرد: شهید سلیمانی ایمان داشت اسلام ناب و انقلابی، حرکت زا است و می‌تواند جامعه را به جلو حرکت دهد و دست بیگانگان را از سر مسلمین کوتاه کند.

حجت‌الاسلام جلیلیان خاطر نشان کرد: از برکات انقلاب این بود که اسلام واقعی را به دنیا معرفی کرد و حاج قاسم این مسئله را به خوبی درک کرده بود، او پرورش یافته مکتب امام و رهبر معظم انقلاب و پیرو اسلام ناب بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم گفت: مانایی هویت اسلامی در کشورهای مسلمان از ارکان دکترین دفاعی و مکتبی حاج قاسم بود.

وی اظهار داشت: حاج قاسم از خیزش اسلامی به عنوان بستری مناسب برای ایجاد همبستگی جریان انقلابی به نحو شایسته استفاده کرد.

حجت‌الاسلام جلیلیان افزود: وجود انگیزه و روحیه مقاومت در بدنه جامعه اسلامی یکی از عوامل و عناصر شکل‌دهنده مکتب حاج قاسم است که دستاوردهای بسیاری برای جامعه اسلامی در پی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: حاج قاسم در مقابل داعش در سوریه و عراق و همچنین ایستادگی حزب الله و فلسطینی ها از اکسیر ناب و روحیه‌ مقاومت به خوبی بهره مند شد و جبهه بزرگی را در برابر استکبار از عراق گرفته تا سوریه، لبنان، افغانستان، فلسطین و یمن تشکیل داد و دشمنان را وادار به عقب نشینی کرد.

حجت‌الاسلام جلیلیان بیان داشت: اصول دفاعی حاکم بر مکتب حاج قاسم برگرفته از کلام نورانی رسول خدا(ص) و امیرالمومنین(ع) است.

وی ادامه داد: یکی از حقایقی که در مسئله دفاعی مهم است فرانگری به امنیت است که مورد توجه عقلا و استراتژیست‌های دنیا قرار دارد و راهبردی است که مورد توجه رهبر معظم انقلاب بوده و بارها می فرمود به عقبه دشمن باید نگاه کرد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم حاج قاسم را شخصیتی ولایت‌مدار معرفی کرد و ادامه داد: تبیین نبرد نابرابر به نبرد نامتقارن یکی دیگر از کارهای حاج قاسم بود.

حجت‌الاسلام جلیلیان گفت: در جهاد تبیین قدرت ضربه اول را داریم به این معنا که این ظرفیت در توان ایران است و با تدبیر رهبری و همت حاج قاسم و نیروهای مسلح این مهم به جهانیان ثابت شد.

وی خاطر نشان کرد: امروز بومی‌سازی مقاومت انتقال فرهنگ جهاد و تفکر بسیجی و شهادت‌طلبی مهمترین چالش دشمن است و تقویت روحیه استکبارستیزی و عدم سازش با دشمنان از عناصر شکل دهنده مکتب حاج قاسم است که در خنثی سازی بسیاری از توطئه‌های دشمن اثرگذار بوده است.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم گفت: در زمان حیات حاج قاسم، خنثی سازی طرح خاورمیانه بزرگ، جلوگیری از سقوط و تجزیه سوریه و عراق، ساقط شدن حاکمیت اشرار داعشی، صیانت از حریم اهل بیت(ع)، حفظ و استحکام محور مقاومت و تامین امنیت کشور عزیزمان شکل گرفت.

وی اظهار داشت: حاج قاسم با شهادت پرچم شناخت ملت های جهان از نقش ایران در دفاع از کیان اسلامی را بالا برد و همبستگی بین مسلمانان ایجاد کرد، محور مقاومت را تقویت کرد و همچنین زمینه ساز خروج آمریکایی‌ها از منطقه شد.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه نبی اکرم خاطرنشان کرد: امروز دشمن بر یک جنگ ترکیبی تمرکز دارد که یک بعد آن جنگ اقتصادی است که به خوشبختانه با روی کار آمدن یک دولت انقلابی و حرکت به سمت جلو، دشمن در حال مایوس شدن است./1400/پ202/

ارسال نظرات